Senaste nytt

Maxa poäng hos Eurobonus med kort (och Betalo)?

Brandten

Medlem
Fast detta är väl inget utnyttjande eftersom man inte kan betala andra kreditinstituts fakturor med Betalo?
 
Fast betalar man för det så gör det väl ingen skillnad? Betala via betalo/
Coop går ju inte, men det går ju att studsa Amex mot något annart kort. Det kostar dock 2,5 kr per hundring ungefär, vilket blir kostnaden för 20 poäng med Amex Så tveksamt om det är värt det....
 

kaktusen

Medlem
Hur fungerar det att dubbeldippa med Betalo? Alltså betala din Amexräkning med Coop MedMera Mer via betalo? Och med reservation för att jag är väldigt trött nu, men fungerar det (och är det lönsamt?) att spinna vidare och trippeldippa: sedan betala Coop-räkningen med ditt Amex via Betalo osv osv...?
Det fungerar inte. Jag tror att det var ok i början men nu blockeras vissa konton till BG etc. Helt rättvist tycker jag.
 

teachme

Medlem
Fast betalar man för det så gör det väl ingen skillnad? Betala via betalo/
Coop går ju inte, men det går ju att studsa Amex mot något annart kort. Det kostar dock 2,5 kr per hundring ungefär, vilket blir kostnaden för 20 poäng med Amex Så tveksamt om det är värt det....

Det fungerar inte. Jag tror att det var ok i början men nu blockeras vissa konton till BG etc. Helt rättvist tycker jag.

Ok, rimligt :)
 

kaktusen

Medlem
Ansökte om AMEX Elite 150716 och fick efter tre dagar ett email där de sa att det skulle ta upp till två veckor att behandla min ansökan. Tittar nu på SAS Eurobonus och ser att 20 000 baspoäng kom in 150718. Verkligen rappt att godkänna efter två dagar. Återstår att se när kortet dimper ned.
 
Toppen