Senaste nytt

Var i Tokyo är det bäst att bo? Tips på hotell

Vi valde mellan detta och Peninsula. Fastnade dock för Aman efter att ha läst denna recension. Bara bilderna...

Aman ligger vid Imperial Palace Gardens. Gångavstånd från Tokyo Station vilket passar bra eftersom vi flyger till och från Narita. Samma område som flera av de bästa hotellen ligger (Shangri-la, Palace, Peninsula, Four Seasons).

Hotel review: phenomenal Aman Tokyo (Japan) – the Luxury Travel Expert

Vet du om de har någon "meet and greet" service som kan möta upp redan på tågperrongen ?
 

flum

Medlem
Ja du, enastående ställe. Gångavstånd (<10 min) till Narita Express. Jag tappade nästan andan när vi kom upp på våning 33 i skrapan. Aldrig sett något liknande.
Verkligen ett spektakulärt hotell! Inte ett "traditionellt" lyxhotell men spektakulärt "Japanskt".
 

nollbit

Medlem
Hur var frukosten på Conrad jämfört med Hilton?
Jag har bott på Hilton tidigare och har mycket goda minnen av frukosten,

Frukost på Hilton är en ganska stökig historia - tänk på att Hilton Tokyo har över 800 rum. De har dock ett bra utbud på mat, både lokalt och västerländskt. Äggstation.

Conrad: mycket lugnare, fin lokal. Lite mindre bufféutbud, men däremot en kort meny på frukosträtter (huevos, bennies osv). Ibland när det är mycket gäster så spiller frukosten över i den kinesiska restaurangen och då kollapsar både service och utbud omedelbart. Så om det händer kan det vara värt att hellre vänta på bord i den vanliga frukostrestaurangen.

Loungefrukosten på Hilton är däremot bättre än loungefrukosten på Conrad, framförallt därför att loungen på Conrad är så väldigt liten. Eller var kanske jag ska säga, jag har fått för mig att de har eller åtminstone ska expandera loungen.
 
Toppen