Senaste nytt

United i "blåsväder" igen - kvinna som skulle till Paris hamnade i San Francisco

AABack2ARN

Medlem
Eget ansvar ingår inte längre i det amerikanska samhället - eller många andra för den delen :(

Säkerhetsaspekten känns inte så bra - det är ju uppenbarligen många led som fallerat. Om man ska tro diskussionen på FlyerTalk har det dessutom fallerat ombord på planet då någon redan satt på hennes plats. Flygvärdinnan hade bara satt henne på en ny plats. Huruvida boardingkort kontrollerats eller inte vet jag inte.

En viktig anledning tror jag personligen är att boardingprocessen är stressad och personalen ombord försöker tackla problematiken med handbaggage och ovana resenärer samtidigt som pressen att lämna gate i tid är enorm. Resultatet blir att denna typ av fel uppstår :(
 

Gearup

Medlem
OT: En kollega flög med SAS till Hong Kong för några veckor sedan och då visade det sig att han och en annan passagerare hade fått samma plats i Go. Det slutade med att min kollega blev uppgraderad till Plus. Tydligen kan sånt också hända

Har själv varit med om samma sak. Skulle flyga vidare med TG från Bangkok till Phuket och till våran förvåning så satt två herrar i våra säten. Vi fick samma behandling som din kollega. Vi hamnade i nosen :) synd bara att det var en A300... :p
 

Yoghurt

Medlem
Jag har en gång tagit mig på en SAS flight från Umeå till Arlanda utan att det registrerades. När jag väl satt på planet och boardingen var avklarad ropades mitt namn ut med frågan om jag var ombord. :p
 
Toppen