Senaste nytt

Norwegian startar utrikestrafik direkt från Umeå

Palazzi

Medlem
Lite konstig strategi tycker jag.... Jag hörde förut att t.ex ARN-DXB var en förlustaffär. Sträckan ligger nära den maximala rangen för flygplanstypen. De går ofta ner för att tanka på vägen, trots att de lämnar tomma rader i planet.

OSL-DXB, BOO-LPA, ARN-DXB , UME-LPA är ju alla runt 3.000miles...

Antingen blir det höga priser, eller förlust på linjerna. Deras B787 lär väl inte komma en på ett tag, och definitivt inte i flertal.
 

Jacob

Medlem
Så här ser tidtabellen ut från Umeå till Las Palmas. Avgångar på torsdagar med en nattflygning ner och en eftermiddagsflygning tillbaka.

Umeå-Las Palmas

DY 2845 UME 23:55 LPA 05:35 +1 73H 0 ---4--- 06:40

Las Palmas-Umeå

DY 2844 LPA 15:20 UME 22:50 73H 0 ---4--- 06:30
 

Dr. Miles

Expert
Så här ser tidtabellen ut från Umeå till Las Palmas. Avgångar på torsdagar med en nattflygning ner och en eftermiddagsflygning tillbaka.

Umeå-Las Palmas

DY 2845 UME 23:55 LPA 05:35 +1 73H 0 ---4--- 06:40

Las Palmas-Umeå

DY 2844 LPA 15:20 UME 22:50 73H 0 ---4--- 06:30

Åhh, det är European Red Eye flight.
Det blir svårt att checka in till hotellet direkt dessutom...
 

agehall

Medlem
Åhh, det är European Red Eye flight.
Det blir svårt att checka in till hotellet direkt dessutom...

Ja, det där kommer nog att ställa till det för de stackars turister som bokar den flighten. När man reser med liknande flighter i jobbet bokar man ju bara hotellet en natt extra, men det gör säkert inte turister...
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar hur arbetschema ser ut för piloter&CC.
Får de en ledig dag i Las Palmas? eller i sann Norwegian anda flyger de med 17:00 flight mot Arlanda redan på fredag?
 
Jag undrar hur arbetschema ser ut för piloter&CC.
Får de en ledig dag i Las Palmas? eller i sann Norwegian anda flyger de med 17:00 flight mot Arlanda redan på fredag?

Jag kan berätta att det är spansk besättning som kommer att flyga inte svenska. Så ingen övernattning i Las Palmas. DY har just 7 samtidiga kurs på gång i Malaga... De kommer förmodligen ta över alla avgångar till/från Spanien från nordiska flygvärdinnor/stewards.
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Som Tommy skriver har väl DY en form av säsongsbas på AGP, och denna flyttas troligen till LPA till vintern.

I övrigt ökar man redan befintliga linjer från LPA

OSL: 6x -> 8x i veckan
ARN: 3x -> 4x i veckan
CPH: 3x -> 5x i veckan
 
Toppen