Senaste nytt

Lufthansa Business Lounge, Frankfurt, Terminal 1 (Gate A26)

Jacob

Medlem
Lufthansas bästa businesslounge i Frankfurt och en kul möjlighet att få känna på hur det är att besöka en förstaklasslounge då interiören till stor del är densamma som när Lufthansa använde denna för förstaklasspassagerare. Acceptabelt utbud av mat och dryck och fin utsikt genom panoramafönstren.
 

drW

Medlem
Visst har man tillgång till denna lounge med enbart businessbiljett på Lufthansa? Tänkte besöka denna lounge och ta en dusch på väg hem från USA i slutet på månaden. Lite oklart i loungefaktarutan.
 

Jacob

Medlem
Faktarutan ska uppdateras (ligger i en separat databas). Det är en businesslounge så du kommer in med en businessbiljett med Lufthansa (inte nödvändigt att ha guldkort).
 
Lite knepigt dock att all dryck ska beställas via baren, blir gärna en liten kö där när det är mycket folk märkte jag. Alkoholfritt borde väl kunna vara till självservering åtminstone?
 

palmen

Moderator
Rekommenderas denna fortfarande som bästa lounge i Frankfurt (Schengen) med *G? :)
Jag var där för 2 veckor sedan och tyckte den var bra. Kanske inget att gå omvägar för men avgår flighten där ute skulle jag välja den loungen. Trevlig utsikt mot plattan och var helt ok mat och dryck då jag var där.
 
Jag var där för 2 veckor sedan och tyckte den var bra. Kanske inget att gå omvägar för men avgår flighten där ute skulle jag välja den loungen. Trevlig utsikt mot plattan och var helt ok mat och dryck då jag var där.
Håller väl iofs med men måste samtidigt varna för att det kan bli ganska mycket kö i baren eftersom allt fika måste beställas där.
 

palmen

Moderator
Håller väl iofs med men måste samtidigt varna för att det kan bli ganska mycket kö i baren eftersom allt fika måste beställas där.
Njae, både vin och öl stod framme för självservering när jag var där för 2 veckor sedan. Något starkare fick man dock beställa i baren. Nu var jag där en lördag kväll eftermiddag/kväll och det är ju inte direkt peak hour men det var aldrig kö i baren.
Här en bild på lite av utbudet som fanns när jag var där
BusinessClass.se Loungen™ 2017 | Sida 59 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen