Senaste nytt

Nervös inför lång flygresa

Mauricio

Medlem
Okej, det här fenomenet brukar inte drabba mig och jag har dessutom rest otroligt mycket med flyg. Men inför morgondagens resa så är jag lite nervös, dels för att det är över atlanten och väl framme ska jag hämta ut bagaget och checka in allting inför nästa flygning, med tanke på att det är Brasilien vi talar om så kan tullen vara dryg, visserligen kan jag språket och på så sätt är det lite säkrare men ändå. Delar med mig av min flygresa och hoppas få lite lugnande svar :)

Stockholm - Amsterdam 06.25-08.35 B737W (KLM i C)
Amsterdam - Rio de Janeiro 11.15-17.55 +1 B777-200 (KLM i C)
Rio de Janeiro - São Paulo 21.47-22.55 Airbus 320 (TAM i Y)

Jag flyger dessutom själv också.... Flockdjur som jag är så tycker jag det är roligare att resa i par trots att den andra parten ibland kan vara seg eller nervös, då konstigt nog blir inte jag nervös och försöker lugna ner personen i fråga.

Ok grabbar det här är högst omanligt men jag var tvungen att skriva av mig.

Bör även tillägga att jag knappt får någon sömn då jag åker från Västerås 02.30 och kan inte checka in online
får bara fram "x: This passenger is not checked in for this flight."

Cheers
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Check-in -- är namnet rättstavat?

Det Du skriver skulle kunna stämma in på mig, men jag blir lugn bara incheckningen är klar och allt har fungerat.

Jag är själv på Arlanda vid den tiden imorgon, men i T5 och Menzies Executive Lounge...
 
Last edited:

agehall

Medlem
Du har ju massor av tid. Det kommer inte att vara några problem.

Eftersom du kommer att vara skittrött imorgon, så rekommenderar jag att du håller dig vaken tills du kommer till AMS. Om du sover över hela atlanten så går resan mycket fortare...
 

Jacob

Medlem
Det kommer gå utmärkt, du har gott om tid både i Amsterdam och Rio.

Glöm dock inte att KLM numera flyger från terminal 2. Med lite tur får du möjlighet att kolla in den nya loungen...:)
 

Mauricio

Medlem
Tack för uppmuntran, det löste sig med att checka in, skickade iväg ett logginlägg på KLM facebook och fick svar inom 20 minuter om att det var för att systemet inte visste vilket land mitt pass var utfärdat i. Nu är det löst och jag kunde checka in. Stor eloge till deras kundtjänst.
 
Bara det där tycker jag tyder på att det kommer bli en utmärkt resa! :) Som alla andra har sagt, gott om tid överallt bör ge för en trevlig resa.

På tal om det: Trevlig resa! :)

PS: Ser fram emot att höra i morgon (eller kanske i övermorgon) om hur bra resan gick.
 
Är det första gången du ska flyga långt själv? Då är det lätt att få resfeber för helt plötsligt ska man checka in själv, man ska hitta till rätt gate- man är helt enkelt lite extra utsatt. Eller inte! För din del tror jag inte det kommer vara några problem. Du har gott om tid mellan flygningarna när du kommer fram till Rio. Kolla förresten med incheckningen på ARN om de inte kan tagga dit bagage ända till slutmålet. Det kan ju vara så att KLM har interline avtal med TAM.

Försökt istället att se fram emot resan. Till största delen kommer du ju flyga i C vilket innebär en njutning i sig. Och tro mig, så fort du fått i dig det första glas champagne kommer det kännas mycket bättre.
Har du bytt i Amsterdam tidigare? Kan meddela att det är en mycket bra och enkel flygplats att byta på.

Lycka till med flygningen, det kommer gå bra. Vi ser fram emot ett kommande resereportage (Var ju ett väldigt trevligt sådant när du flög med Swiss). Och kom ihåg- det är inte det minsta omanligt att känna resfeber. Under tiden som flygvärd hade jag så många hispiga pappor och män som skulle ut och flyga- och då pratar vi en 6 timmars flygning till Las Palmas...:rolleyes:
Bon Voyage.
 

Mauricio

Medlem
Tack för uppmuntran Mattias! Nej jag har faktiskt rest själv många gånger över atlanten, men alltid lika pirrigt. Senast jag flög med KLM var dock 1997 med en 747-200 så jag har ingen erfarenhet alls om deras service nuförtiden. Ska försöka knåpa ihop en reseraport då jag även kommer flyga med Air Canada i business med deras 767 som kommer från Toronto. Sedan blir det två nya flygplatser att bocka av, ena är São Paulo Congonhas och Rio de Janeiro Santos dumont, med flygplatsbyte på vägen ner till Chile med följande routing.

São Paulo Congonhas - Rio de Janeiro Santos dumont med Tam i Y
Rio de Janeiro Gãleao - Buenos aires med Tam i Y och vidare med
Buenos Aires - Santiago med AC i C

Och sedan hemresa

Santiago - Buenos Aires med AC i Y
Buenos Aires - Rio de Janeiro Gãleao med Tam i Y (A330)

Och sedan hem med KLM
 
Toppen