Senaste nytt

Awardresa med familjen till Hawaii

Dr. Miles

Expert
En fördel med att flyga via Asien antar jag är att man slipper en del av de amerikanska bolagen och inte minst den halvtråkiga sträckan mellan fastlandet och Hawaii.

Men är det inte så att även de asitiska bolagen som flyger till Hawaii har hi-density konfigurerade maskiner på sträckan och en businessklass som inte är i paritet med deras andra sträckor? Såg seatmaps hos JAL vid något tillfälle och det såg inte roligt ut. Något som @Dr. Miles kanske vet mer om?

Verkligen surt att Star Alliance tar så in i helsefyr bra betalt för att flyga till Hawaii :( Inom AA räknas Hawaii som samma zon som fastlandsUSA när man startar sin resa utanför USA.
För att undvika off topic diskussion i den här tråden, postade jag svaret i en annan tråd.

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd | Sida 37 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Abbs

Medlem
En fördel med att flyga via Asien antar jag är att man slipper en del av de amerikanska bolagen och inte minst den halvtråkiga sträckan mellan fastlandet och Hawaii.

Men är det inte så att även de asitiska bolagen som flyger till Hawaii har hi-density konfigurerade maskiner på sträckan och en businessklass som inte är i paritet med deras andra sträckor? Såg seatmaps hos JAL vid något tillfälle och det såg inte roligt ut. Något som @Dr. Miles kanske vet mer om?

Verkligen surt att Star Alliance tar så in i helsefyr bra betalt för att flyga till Hawaii :( Inom AA räknas Hawaii som samma zon som fastlandsUSA när man startar sin resa utanför USA.
"Snart" börjar ANA flyga A380 till Hawaii. Det är nästa mål för mig, LH F till Tokyo och sedan ANA F till Hawaii.
 

Dr. Miles

Expert
Det går att flyga i First class mellan Tokyo Narita och Honolulu redan nu, fast med United.

Screenshot20170501 01 UA.png
 

Maja

Medlem
@Dr. Miles Måste få min 2-4-1 och få ihop tillräckligt många EB-poäng först så sommaren -19 är nog mer realistiskt. Men man ska aldrig säga aldrig.

Hade du frågat mig för något år sedan så skulle jag aldrig ha bokat en businessclassbiljett som jag betalade för heller och det är ett faktum inför sommarens resa.
 

Gus

Medlem
Verkligen surt att Star Alliance tar så in i helsefyr bra betalt för att flyga till Hawaii :( Inom American Airlines räknas Hawaii som samma zon som fastlandsUSA när man startar sin resa utanför USA
Håller med om att det är surt att de kräver så mycket poäng, det är ju alltid bra med så få poäng som möjligt. Men det är egentligen inte så konstigt att de tar den poängen som de gör. Hawaii ligger ju en bra bit bort från fastlands-USA. Hawaii kostar som ett mellanting mellan Asien och pacific, och så ligger det väl även till avståndsmässigt!?

Något som jag tycker är överprissatt är Indien. Det tycker jag borde kosta som Nordamerika.
 

Alf

Medlem
Nä, det var nästan för bra tidigare. För 40000 poäng kunde man resa tor i ekonomi från Stockholm till Hawaii, för den som nu orkar med ekonomiklass på så lång resa.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Myllys35

Medlem
Lånar denna tråd lite då jag också funderar kring en awardresa till Hawaii. Vad jag förstår får man endast göra ett byte i tredje zon. Då går det inte att åka via exv Toronto till Hawaii eftersom det då blir ytterligare ett stopp i USA och därmed två byten i tredje zon?
 
Toppen