Senaste nytt

Awardresa Cambodia

anbrand

Medlem
Hej,

Hjälp önskas med en awardbokning. Sent ute, vet, men skulle uppskatta hjälp. Vet inte om man skall använda formuläret för detta Dr. Miles och ni andra..

Datum:
Ut: 16:e / 17:e Juli 2017
In: 25:e / 26:e Juli 2017

Bokningsklass:
F (helst) på longhaul, C där det inte går

Antal:
Me, myself and I (1 person)

Resan utgår från ARN Stockholm och slutmål är KOS Sihanoukville för vidare transport med båt men hela vägen dit kommer jag inte vad jag kan se/läsa mig till med Star Alliance så lite gäller det att positionera sig bra för att slippa övernatta en route.

Tydligen finns ANA från Tokyo NRT till PNH och det vore kul att få prova om det går den vägen iaf åt en hållet. Enda longhaul kring dessa datum jag ser är via BKK (Swiss ut och TG hem) men ingen F. Andra (mindre bra) alternativ är via Saigon och kanske Siem Reap.

Iom att jag inte ser SQ vet jag inte om det skulle kunna lösa sig. Har ringt Tallin men det var en ointresserad typ så jag vill genom detta skaffa underlag för att kunna göra bokningen. Har två 2-4-1 och runt 200k poäng.

Som sagt tacksam för hjälp inför första egna semestern på 8 år. Ber om ursäkt om det hamna fel forumdel så bara flytta isf.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
LHR-PEK Air China First?
FRA-ICN i C och hoppas de släpper i First närmare avgång?

Singapore airlines till Singapore och sedan SIN-NRT i F den 23:e med ANA?
HND-FRA 24:e med ANA i First
 

anbrand

Medlem
LHR-PEK Air China First?
FRA-ICN i C och hoppas de släpper i First närmare avgång?

Singapore airlines till Singapore och sedan SIN-NRT i F den 23:e med ANA?
HND-FRA 24:e med ANA i First
Tack jumbooze! Om jag skall besvära mig med att ta mig dit så skall det helst vara ordentligt i style, med Champagne och Pom Poms och vill helst ha det riktigt trevligt i F. Air China lockar inte direkt via LHR, då tar jag hellre C med nått annat.

Jätteviktigt att det blir bra (annars får det vara) då jag aldrig hinner komma iväg på något men tänkte satsa lite på mig själv denna enda gång.

Sen vill jag gärna stanna på min ö jag skall till så länge det går så mao maxa tiden i Sihanoukville KOS.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Det är relativ stor chans att Lufthansa släpper F-biljetter till Asien med 14 dagars framförhållning.
Jag skulle boka något nu i Business på utresa eller enligt förslaget från @jumbooze och sen se till att boka in hemresan enligt hans förslag för att ha säkrat den. Ombokning kostar sen 150 kronor och det lär det vara värt för att få till något med Lufthansa på utvägen.
 
Toppen