Senaste nytt

Nytt bolag börjar trafikera Karlstad flygplats (KSD)

erc

Medlem
På flygtorget menas det att det är DAT som ska börja flyga KSD-CPH. Vilket jag finner högst osannolikt då det häromdagen offentliggjordes att Nextjet börjar trafikera samma linje i september...
 

erc

Medlem
Ojojoj!!! Det känns ju snudd på overkligt. Snacka om att kontinenten och övriga världen skulle komma åtskilligt närmare med en linje KSD-AMS. Att det är KLM och inte BA får man ju liksom gå med på...
 

Bern

Medlem
Ser ju inte så illa ut iom att det finns med på KLM:s hemsida. KSD-AMS med KLM tror jag absolut skulle kunna lyfta flygplatsen en nivå. :)
 

erc

Medlem
Verkligen. Men då KLM trafikerar GOT-AMS, OSL-AMS, LPI-AMS, TRF-AMS och ARN-AMS känns ju KSD-AMS nästan överflödigt. Eller naturligt. Hmm...
 

Palazzi

Medlem
Den här nyheten såg jag verkligen inte komma ! :eek:

Det är något mer som inte riktigt stämmer... Bara brittiska destinationer som kommer upp i destinationslistan. Jag gissar på att det är brittiska divisionen av Flybe som kommer köra turen. De utökade väl nyligen samarbetet med just KLM. Destinationerna visade hos KLM finns alla hos Flybe....

Kul om inte annat :)
 

erc

Medlem
Den här nyheten såg jag verkligen inte komma ! :eek:

Det är något mer som inte riktigt stämmer... Bara brittiska destinationer som kommer upp i destinationslistan. Jag gissar på att det är brittiska divisionen av Flybe som kommer köra turen. De utökade väl nyligen samarbetet med just KLM.

Kul om inte annat :)

Jag tror det brittiska har att göra med det faktum att destinationssidan är på KLM's UK-sida. På klm.se ligger Karlstad (och Jönköping och Borlänge!?) med på listan över valbara Från-orter...
 

fcl

Medlem
Eftersom det finns med så många andra svenska orter där så kanske det är bäst att inte anta att min länk till ruttkarta betyder något. Men varför har de med så många svenska orter. Finns det codeshare för dessa?
 

erc

Medlem
Det går att boka Örnsköldsvik - Amsterdam. Då är det Golden Air som flyger Örnsköldsvik - Arlanda.

De övriga orterna, inklusive Visby, tycks inte vara bokningsbara ännu. Har testat lite olika månader...
 
Toppen