Senaste nytt

Hur många Ringi lastas på en typisk flight intra-Skandinavien/Europa?

Agö

Medlem
Har du också blivit utan Ringi? På dagens SK6 (ARN-LLA) rapporterar flera BC-medlemmar om att de blev utan denna ädla dryck. Två stycken flaskor fanns lastade. Här är de på bild.

Har du blivit utan Ringi? Tråden dedikeras till detta viktiga ämne.

image1.JPG
 

mha321

Medlem
Har varit med om att den varit slut när jag suttit på rad 3, och att jag fått den sista när jag satt på rad 2. Den gången jag fick de sista var det dock flaska nr 6 som delades ut. (handlar om Arlanda till/från Göteborg och Köpenhamn i dessa fall)

Verkar som den kanske blev mer populär än sas hade väntat sig.

Har även varit med om två flygningar i början där ingen alls var lastad (trauma!), men det har inte hänt de sista veckorna. Det var nog bara uppstarts problem.

Viktigt ämne! Bra att det hålls koll!
 

CCsomvet

Medlem
I en liten vagn som vi kallar KSSU lastas 2 stycken. I en stor (lång) vagn som vi kallar Atlas lastas 2 stycken på varje sida. Det finns generellt en stor vagn bak och en stor vagn fram (eller 2 små) så på en nycaterad maskin finns det 8 Ringi lastade för både ut och hem. På intra-skand stannar vagnarna kvar 4 legs, alltså finns det ca 8 st lastade för till exempel ARN-CPH-ARN-CPH-ARN. På inrikes kan det även hända att vagnarna gått ett varv innan och bedömts vara så pass fulla att de kan gå en gång till utan fyllas på, även om Ringi saknas. SAS har sagt att de funderar ut ett sätt att lasta fler, för de tar ju alltid slut. Tråkigt.
 

Myllys35

Medlem
För min del blir det nästan alltid en Ringi som dryckesval. Stort plus för denna nyhet i sortimentet. Har hittills inte blivit utan, men jag tror att jag fått den sista ett par gånger.
 

Agö

Medlem
I en liten vagn som vi kallar KSSU lastas 2 stycken. I en stor (lång) vagn som vi kallar Atlas lastas 2 stycken på varje sida. Det finns generellt en stor vagn bak och en stor vagn fram (eller 2 små) så på en nycaterad maskin finns det 8 Ringi lastade för både ut och hem. På intra-skand stannar vagnarna kvar 4 legs, alltså finns det ca 8 st lastade för till exempel ARN-CPH-ARN-CPH-ARN. På inrikes kan det även hända att vagnarna gått ett varv innan och bedömts vara så pass fulla att de kan gå en gång till utan fyllas på, även om Ringi saknas. SAS har sagt att de funderar ut ett sätt att lasta fler, för de tar ju alltid slut. Tråkigt.
Stort tack för svar.

Då kan man ju också anta att om någon vill köpa Ringi i Go så går det före Plus med tanke på hur det lastas.
 

jsn

Medlem
Har vid flera tillfällen beställt iaf tre flaskor (jag + min stolsgranne), och då har det inte verkat vara de sista. Oavsett om jag suttit i Plus eller Go.
 
Toppen