Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Efter 9h väntan på att SAS i Tallinn skulle öppna så jag kunde göra sista ändringen och nu är resan fulländad. Lagom kul att se 1 Lufthansa plats i First och inte få boka direkt...

När jag skulle åka min första First Class-resa i november så ringde jag till vanliga SAS-supporten direkt när jag såg de lediga platserna (hade ANA First från Frankfurt till Tokyo men vill ha Lufthansa). Direkt var då lite efter 12 på natten och det var inga problem att boka om genom dem. Kanske är så att bokningen måste gå genom Tallinn och ändrar kan man ta med supporten?
 

palmen

Moderator
När jag skulle åka min första First Class-resa i november så ringde jag till vanliga SAS-supporten direkt när jag såg de lediga platserna (hade ANA First från Frankfurt till Tokyo men vill ha Lufthansa). Direkt var då lite efter 12 på natten och det var inga problem att boka om genom dem. Kanske är så att bokningen måste gå genom Tallinn och ändrar kan man ta med supporten?
Nope, försökte själv detta för några veckor sedan. Det är samma support dygnet runt som för Amex bokningar, dvs i Tallinn. Det är dock bara vissa s verkar ha kunskap och mandat för att göra och ändra dessa bokningar, man kan ju ha tur att någon av dessa jobbar natt/kväll ibland men inget man kan räkna med.
 

jsn

Medlem
Första resan i Business Class hittills i livet är då bokad! Döm av min förvåning när det dök upp två stolar ARN-SFO för början av augusti under morgonen idag. Detta efter att ha tittat tillgänglighet varje dag under en längre tid. Dags att skörda frukterna av ett år av krekitkortsoptimerande tack vare denna site. Taggad är bara förnamnet!

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: SFO
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 50k (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 653kr
När (avresans tidpunkt): Aug 2017
Bokad: Apr 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Om ni tänker er till Alcatraz under er vistelse där så boka dessa biljetter så fort det går, det är högsäsong då så biljetterna går åt fortare än en löning.
 
Nope, försökte själv detta för några veckor sedan. Det är samma support dygnet runt som för Amex bokningar, dvs i Tallinn. Det är dock bara vissa s verkar ha kunskap och mandat för att göra och ändra dessa bokningar, man kan ju ha tur att någon av dessa jobbar natt/kväll ibland men inget man kan räkna med.

Ok. Tänkte köra en test om platser dök upp till min bokning. Nu blev det ju inte så tyvärr så jag testade ju inte själv. Men som sagt, funkade i november på "vanliga" natt-supporten. Kanske är som med Tallinn, ibland har man tur och får tag i rätt person. Verkar ju tex som det med bokningar till Asien genom USA...
 

palmen

Moderator
Ok. Tänkte köra en test om platser dök upp till min bokning. Nu blev det ju inte så tyvärr så jag testade ju inte själv. Men som sagt, funkade i november på "vanliga" natt-supporten. Kanske är som med Tallinn, ibland har man tur och får tag i rätt person. Verkar ju tex som det med bokningar till Asien genom USA...
Tallinn och "natt-supporten" är samma "support" men olika personer som jobbar.
Man kan alltid ha tur att "rätt" personer jobbar när man ringer.
 

Falcon71

Medlem
Finns det nåt officiellt någonstans att det är OK att åka till Asien via USA ? Och det är alltså fortfarande omöjligt att åka till USA via Asien ? Även om man pröjsar Asien tariff ?
 
Finns det nåt officiellt någonstans att det är OK att åka till Asien via USA ? Och det är alltså fortfarande omöjligt att åka till USA via Asien ? Även om man pröjsar Asien tariff ?

Jag bokade Asien genom USA så sent som i torsdags. Kika här

USA är billigare än Asien så det ska funka. Verkar dock vara svårt att få igenom det. Jag hade inga problem men andra har fått tvärnej.

Däremot borde tvärtom vara omöjligt då du åker genom en dyrare zon än den du ska till.
 
Toppen