Senaste nytt

Flying Blue roll-over miles

agehall

Medlem
Jag har för mig att vi diskuterat/noterat detta i en tidigare tråd, men jag hittar den inte nu.

FB har ju ändrat reglerna till det bättre, så numera tillgodoräknas alla miles över 70000 på nästkommande års kvalificering. Tidigare var det bara intjänade miles över 120000 (eller var det 140?) som tillgodoräknades.

Nilsson påtalade dock att han fått miles från 2011 tillgodoräknade för 2012 och när jag idag kollade ser jag samma sak.

Detta verkar alltså gälla retroaktivt vilket är mycket trevligt. Det gör ju att jag nästan har omkvalificerat mig till guld nästa år redan nu... ;)

Dock kan jag konstatera att FB måste ha rekryterat folk från SAS IT, för de har liknande fel på sin poängmätare som SAS nyligen hade. Min visar tex att jag har 11k status miles och därmed är halvvägs till silver. Synd bara att jag har över 100k och kvalificerat mig till FBP sedan länge...
 

Jacob

Medlem
Mycket positivt! Men det verkar inte nödvändigtvis vara miles över 70.000 utan antal miles över de som krävs för din nuvarande statusnivå.

Jag har Flying Blue Gold vilket kräver 40.000 poäng, alla poäng över 40.000 som jag tjänade år 2011 har förts över till 2012 för årets kvalificering.

Så lyckas du tjäna in 140.000 poäng under 2012 har du alltså platinum för hela 2013 och 2014.
 

agehall

Medlem
Oj, det verkar ju nästan för bra för att vara sant.

Oavsett så är det ju ett bra sätt att skapa incitament för folk att fortsätta flyga med ST även efter att de uppnått FBP.
 

nilsson

Medlem
Kör 700.000 med en gång och gå vidare till nästa allians!

Jag tycker ändringen är jättebra, och det kan rimligtvis inte vara någon nackdel för FB heller. Att ha en massa status-medlemmar är ju bara ett problem om de flyger. Och om de flyger, så är det ju inte något problem.
 

Mr.A

Medlem
Detta är fortfarannde mitt främsta skäl till att resa med skyteam framför star alliance, att koma upp i 100.000 med Lufthansa är betydligt svårare jag har med mina bokade resor för resten av detta år uppnått platinum för 2014... Sedan blir man ju platinum for life efter 10 år, vilken är en annan bonus...
 

agehall

Medlem
Den kom lite sent får man väl säga, men bättre sent än aldrig. :)

För en gångs skull får man väl säga:

Bra jobbat FB!
 
Toppen