Senaste nytt

Singapore Airlines dyrast Singapore (SIN) – Kuala Lumpur (KUL)

Anfield

Medlem
Hej !

Jag skulle vilja boka flighten nedan med Singapore Airlines, Har aldrig flugit varken med bolaget eller en A350. Så det hade varit riktigt trevligt med två nya uppleverser på en flight !

Men tyvärr är Singapore Airlines dyrast Singapore (SIN) – Kuala Lumpur (KUL)

Priser nedan är tagna ur GoogleFlights och för hela familjen Anfield, men som ni ser är Singapore Airlines 6771 SEK dyrare för en 60 minuter flight. så det känns sådär att boka den. någon som vet om dom kommer sänka priset närmare resedatumet ? eller finns det någon annanstans att hitta dessa biljetter billigare ?

Om ej, vilket av dessa andra bolag skulle ni välja ? flyger AirAsia till Singapore från Kuala Lumpur så de bolaget går bort då jag vill prova något nytt ! Och vad jag har hört så serverar inte Malaysia någon fika få flyg kortare än 3 timmar !

Man kanske skulle prova det där tigerair ?

Men självklart vill jag ju flyga Singapore Airlines, men hmmm stor skillnad .... vad säger ni ?
Är det värt det ?

Hur hade ni gjort ?

tors 6 jul 7644 SEK
SQ.png

18:45 – 19:45
Singapore (SIN) – Kuala Lumpur (KUL)
Singapore Airlines 118 · Ekonomiklass · ‪Airbus A350‬‏
Benutrymmet är större än genomsnittet (81 cm)

tors 6 jul 1474 SEK
MH.png

18:10 – 19:20
Singapore (SIN) – Kuala Lumpur (KUL)
Malaysia 608 · Ekonomiklass · Boeing 737
Genomsnittligt benutrymme (76 cm

tors 6 jul 1048 SEK

19:35 – 20:40
Singapore (SIN) – Kuala Lumpur (KUL)
Jetstar 687 · Ekonomiklass · Airbus A320
Benutrymmet är mindre än genomsnittet (74 cm)

tors 6 jul 970 SEK

19:25 – 20:25
Singapore (SIN) – Kuala Lumpur (KUL)
Tigerair 2466 · Ekonomiklass · Airbus A320
Benutrymmet är mindre än genomsnittet (74 cm)

tors 6 jul 873 SEK

20:45 – 21:50
Singapore (SIN) – Kuala Lumpur (KUL)
AirAsia 718 · Ekonomiklass
Benutrymmet är mindre än genomsnittet (71 cm)
 

staff

Medlem
Om jag minns ratt serverar SQ ingen maltid i ekonomi pa denna strackan. Mark val att du ar i luften i max 35-40 minuter (beroende pa vaderforhallanden runt KUL). Jag hade valt Jetstar.

Om du jattegarna vill prova SQ kan du aka i motsatt riktning KUL-SIN. Enligt gamla e-tickets pa min email har jag betalat 281 MYR (578 SEK) i SQ economy pa det hallet sa sent som forra aret.
 
Silk air flyger också den sträckan, eller de gjorde det åtminstone i November/December förra året. Hade då ganska bra pris också.

Jag har flugit alla flygbolagen ovan, utom Jetstar, på den sträckan (eller omvänt) och då det har varit ok upplevelser alla gånger. Med så kort flygtid så är det inte någon större skillnad. Jag hade låtit prislappen styra.

Jag har också tagit bussen flera gånger från Singapore till Kuala Lumpur. Tycker faktiskt att det är en ganska trevlig upplevelse att sitta överst i dubbeldäckaren med AC och bekväma stolar som går att fälla ganska långt för god sömn om man vill det. När jag reser med familjen så är det bara detta alternativ som gäller.
 

pep

Medlem
MH har ofte billige BZ-class billetter og ofte extremt billige economy, hvor end ikke Tigerair og AirAsia kan være med. Hvis du er OW emerald eller sapphire har du lounge adgang. Jeg bestiller deres seafoodmeal og får det hver gang - også på economy!
 

Glenn E

Medlem
Firefly är inte så dumt. Subang flygplatsen ligger mycket närmare KL. Antagligen mindre köer i immigrationen också
 
Toppen