Senaste nytt

Bästa lösningen för Internet i telefonen utomlands - KnowRoaming

jumbooze

Medlem
Hej,

Vill bara tipsa om den smidigaste lösningen (för mig) på roaming utomlands, visst EU släpper på Roaming men nu siktar jag ju hellre utanför EU :D

Så jag har skaffat ett "sticker SIM" från KnowRoaming.com

Detta löser för mig flera problem
  • Gratis Whatsappande när jag befinner mig i något av de 200+ länder (även samtal!)
  • Möjlighet till fast dagstaxa (7.99USD) för obegränsad data i mer än 90 länder
  • Nummer för inkommande samtal i USA (lokalt nummer) + ett UK nummer som kan även ta emot SMS
  • Jag kan separera kostnaden då jag har "företagstelefon" och kan smidigt ta roamingkostnad privat, inget strul med chefen
  • Jag kan skaffa flera "dial in" nummer när jag är på ett ställe en längre tid, så nästa argentina-resa så köper jag ett "lokalt" nummer för ca 6USD/mån och då kan folk nå mig utan att ringa mitt svenska nummer.
  • Laddas med AMEX eller andra kreditkort så man kan tjäna eurobonus ;)
  • Man har pay as you go rates för att ringa & texta & surfa
  • Kommer med en smidig "applikator" för stickern

Bäst av allt:
Och det bästa av allt det är en sticker "ovanpå" det vanliga simkortet och man växlar "mode/läge" i appen när man landar. Inget mera jaga bästa simkortet lokalt.

Pris
SIM Stickern kostar normalt 29.99 USD + 5 USD i frakt men jag blev värvad av en bekant och fick då
30% i rabatt + en välkomstvoucher på 10USD + 5USD i Referalvoucher. så 35 dollar och 15 dollars pott att ringa för.

Nackdelar:
7.99USD för obegränsat är inte marknadens billigaste men jag tycker det kan vara värt det då WhatsApp är gratis.

Hur löser ni ert surfbegär utomlands?
Jag är frälst, kan nu strunta i jakten efter lokal simkort...

IMG_4527.JPG IMG_4528.JPG IMG_4529.JPG
 
Hej,

Vill bara tipsa om den smidigaste lösningen (för mig) på roaming utomlands, visst EU släpper på Roaming men nu siktar jag ju hellre utanför EU :D

Så jag har skaffat ett "sticker SIM" från KnowRoaming.com

Detta löser för mig flera problem
  • Gratis Whatsappande när jag befinner mig i något av de 200+ länder (även samtal!)
  • Möjlighet till fast dagstaxa (7.99USD) för obegränsad data i mer än 90 länder
  • Nummer för inkommande samtal i USA (lokalt nummer) + ett UK nummer som kan även ta emot SMS
  • Jag kan separera kostnaden då jag har "företagstelefon" och kan smidigt ta roamingkostnad privat, inget strul med chefen
  • Jag kan skaffa flera "dial in" nummer när jag är på ett ställe en längre tid, så nästa argentina-resa så köper jag ett "lokalt" nummer för ca 6USD/mån och då kan folk nå mig utan att ringa mitt svenska nummer.
  • Laddas med AMEX eller andra kreditkort så man kan tjäna eurobonus ;)
  • Man har pay as you go rates för att ringa & texta & surfa
  • Kommer med en smidig "applikator" för stickern

Bäst av allt:
Och det bästa av allt det är en sticker "ovanpå" det vanliga simkortet och man växlar "mode/läge" i appen när man landar. Inget mera jaga bästa simkortet lokalt.

Pris
SIM Stickern kostar normalt 29.99 USD + 5 USD i frakt men jag blev värvad av en bekant och fick då
30% i rabatt + en välkomstvoucher på 10USD + 5USD i Referalvoucher. så 35 dollar och 15 dollars pott att ringa för.

Nackdelar:
7.99USD för obegränsat är inte marknadens billigaste men jag tycker det kan vara värt det då WhatsApp är gratis.

Hur löser ni ert surfbegär utomlands?
Jag är frälst, kan nu strunta i jakten efter lokal simkort...

Visa bifogad bild 62824 Visa bifogad bild 62825 Visa bifogad bild 62826
Det låter lovande. Men hur fungerar det, klistrar du på något ovanpå det vanliga sim-kortet?
 

In_Sweden

Medlem
8USD per dag låter relativt svettigt, åtminstone om man reser för nöje och mer än ett fåtal dagar i taget.
Jag har ingen enhetlig lösning, utan det beror på lite. Jag reser mest i EU, och min operatör (T-Mobile i Nederländerna) har (de senaste två åren åtminstone) en bra deal, så inom EU så litar jag på dem. Tidigare så har jag ofta rest med två telefoner, svenskt sim i den ena, och lokalt i den andra. Till hösten kommer jag resa en del i Asien, med bas i Hongkong. Tror jag kommer skaffa en telefon med stöd för dubbla simkort och förlita mig på lokala.
 

jumbooze

Medlem
Som sagt för mig blir vinsten att jag kan köra pay as you go rate t.ex. 20cents/mb i HKG plus whatsapp gratis om jag inte behöver så mycket dataeller om jag behöver jobba en dag så köper jag en dags internet...
 

Morgan

Medlem
Hur vet man vilket simkort som använts? Låter läskigt med en app som styr. Kan man ha roaming avstängt?

Jag brukar för att undvika att mitt jobbabonnemang ska få en surfnota på 40 000 miljarder kr ha med en separat telefon för surf utanför Europa,men funkar detta så är det smidigare!
 
Toppen