Senaste nytt

dyr bonusresa

39 euro är ca 375 sek. Det gånger två blir 750 kr. Men jag ska betala 1207 kr. Varifrån kommer de övriga 457 kronorna då? Det skulle ju kunna vara trevligt att själv kunna räkna ut utan att behöva ringa sas.
 

palmen

Moderator
Första inlägget i tråden gällde bkk - Phnom Penh - bkk. Där blev det 1347 kr med skatter of avgifter. Varav 450 kr som man kan se in ITA matrix. Precis som du visat.

Den här gången gäller resan BKK - Jakarta - BKK. Söker man på ITA så är det ca 300 kr skatter och avgifter för den resan. Sas begär 1207 kr i skatter och avgifter.

Antingen är det en slump att summen sas begärt vid båda tillfällerna är skatyer och avgifter från ITA matrix + 450 ×2 .

Eller så har det ett samband!

Hoppas du förstår hur jag tänker.
Det kan ju vara så att inom annan zon än europa så debiterar de ca 45€ i bränsleavgifter, oavsett så blir det väldigt liten skillnad mot 39€, ca 100 kronor tur och retur
 

jumbooze

Medlem
Har du bokat resan? För isf så ser du ju på biljetten hur avgifterna är fördelade... Så slipper vi gissa
Taxes, Fees, Other Charges XXX SEK
Domestic/International Fees XXX SEK
 
Nej! Ännu inte bokad. Är inte säker på om jag ska åka, men gör jag det så återkommer jag och berättar vad det står på biljetten.
 
Toppen