Senaste nytt

Tips i Neapel över Kristi himmelsfärd 2017

Spenderar Kristi Himmelsfärd i Neapel med en vän.
Första dagen tar vi en "food tour", något som jag brukar göra i europeiska länder. De är ofta högt betygsatta på tripadvisor. Har testat det flera gånger i Italien och Berlin. Hittills har det ofta varit väldigt bra sätt att dels få ett personligt intro till staden och samtidigt äta väldigt bra mat och vin. Det är oftast små grupper men en personlig guide. En av dagarna siktar vi på hyra bil och åka ut till kusten.

Är det några som har tips på viner att prova, vinbarer eller restauranger att besöka, butiker att besöka, kultur, osv osv ? :D

Jag har prelbokat på CasAlice B&B via booking.com för 3000kr för tre nätter.
 
Hej! Neapel är en otroligt häftig stad avundas dig verkligen! Jag satt och tittade biljetter nu på morgonen men det är så sjukt dyrt att ta sig dit så det blir nog inget.

Lite tips iallafall:

la antica Pizzeria Da Michele - otroligt goda, men mycket enkla , pizzor. Mycket folk, men värt det. Ibland får man en nummerlapp så ropar de upp ens nummer... charmigt. Känd från bl.a. Eat pray love.

Herculaneum - ligger i Neapel. Om ni har tid, åk till Pompeii med tåget. Tar 35 min. Värt det!

Nationalmuseet i Neapel är bland de häftigaste jag varit på.

Sedan finns gamla stan, på en kulle ganska nära gamla stan. Man har utsikt över staden och Vesuvio.

Enjoy
 
Toppen