Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

Brandten

Medlem
Administrationsavgifterna brukar först dyka upp om du låter bli att betala boten.
Ja ok. De nämnde inget om det nämligen när jag hämtade eller lämnade bilen. De sa bara att de reserverar ett belopp som täcker evt parkeringsböter.
Hade varit skönt att slippa och betala och att det bara drogs från kortet. Har man tur kickar den mänskliga faktorn in hos Q-Park också så påminnelsen inte går ut heller. :)
 
Ja ok. De nämnde inget om det nämligen när jag hämtade eller lämnade bilen. De sa bara att de reserverar ett belopp som täcker evt parkeringsböter.
Hade varit skönt att slippa och betala och att det bara drogs från kortet. Har man tur kickar den mänskliga faktorn in hos Q-Park också så påminnelsen inte går ut heller. :)
300kr kostar den gamblingen (Hertz administrativa avgift), du får avgöra själv om du tycker att det är värt det ;)
 

jonten

Medlem
Är det någon som råkat ut för fenomenet att en viss station (i Sverige) inte tar emot bokningar pga antingen upphämtning eller återlämnings tiden har för hög belastning?. Nu i påsktider så tar en viss station i Stockholm inte emot fler bokningar mellan 10-18/4 pga det stora antalet bilar som kommer åter den 17 & 18/4. (Inga bilar finns tillgängliga på din förfrågan) får man upp när man försöker boka. Men knappar man istället in 10-19/4 så finns det massor av bilar. Den bil jag vill ha finns bara på denna station och den kostar över 5000kr mer bara för att man ökar hyrestiden med 2 dagar. Rimligt?
Boka bilen två dagar längre avbokningsbart, ring och ändra bokningen någon dag senare?
 

Erik M

Medlem
Igår var det många som fick problem med att komma hem efter jobbet i Stockholm, eller genomföra annan planerad resa.

BRA meddelade att alla som bokade om en flygbiljett fick ombokningskostnaden återbetald.
SJ meddelade detsamma.

Hertz? De meddelade att vissa kontor skulle stänga tidigare.
 

jonten

Medlem
Varit trogen Hertz i många år, 40-60 hyror per år. Uppgraderad 80-90% av fallen.
Idag brast det, vilka rookiesar.
Göteborg Nordstan, kommer in stressad och i de flesta fallen ligger ett kuvert redo så jag brukar vara in & ut på 1-2 minuter (Hertz Charge card).
Idag 4-5 pers i kö, turister som skall ha guidning över halva stan. 1 person som jobbade.
Tiden går, kollegan kom in precis före mig han fick vänta i 25 minuter, jag 20 minuter. Väl framme inget förberett utan ett jäkla knappande på datorn, sen kommer dödsstöten. ööööhhh vi har inga bilar här i garaget i Nordstan, utan du får gå till Citypark Brukar ta 5-10 minuter hette det.
WTF redan 20 minuter sen, sen skall man gå runt halva stan med väskor. FIck en snabb beskrivning hur man hittade dit, jag & kollegan trodde oss uppfatta vägen. Men det hade vi ju inte. Efter att ha gått 15 minuter åt rätt håll så fick jag krypa till korset och ringa, 25 minuter efter att jag fick nyckeln i handen så satt jag i bilen. Drygt 40 minuter senare än vad jag hade räknat med.
Jag kommer ju så klart att hyra där igen, dum svensk som man är. Men kommer ALDRIG mer gå dit för att hämta bil, de får leverera bilen eller så får de beställa taxi. Och jag kommer maila dem om detta, för det är inte OK.
Så för övrigt bra Hertz ligger just nu på veckans shitlist
 

johan_fbg

Medlem
Varit trogen Hertz i många år, 40-60 hyror per år. Uppgraderad 80-90% av fallen.
Idag brast det, vilka rookiesar.
Göteborg Nordstan, kommer in stressad och i de flesta fallen ligger ett kuvert redo så jag brukar vara in & ut på 1-2 minuter (Hertz Charge card).
Idag 4-5 pers i kö, turister som skall ha guidning över halva stan. 1 person som jobbade.
Tiden går, kollegan kom in precis före mig han fick vänta i 25 minuter, jag 20 minuter. Väl framme inget förberett utan ett jäkla knappande på datorn, sen kommer dödsstöten. ööööhhh vi har inga bilar här i garaget i Nordstan, utan du får gå till Citypark Brukar ta 5-10 minuter hette det.
WTF redan 20 minuter sen, sen skall man gå runt halva stan med väskor. FIck en snabb beskrivning hur man hittade dit, jag & kollegan trodde oss uppfatta vägen. Men det hade vi ju inte. Efter att ha gått 15 minuter åt rätt håll så fick jag krypa till korset och ringa, 25 minuter efter att jag fick nyckeln i handen så satt jag i bilen. Drygt 40 minuter senare än vad jag hade räknat med.
Jag kommer ju så klart att hyra där igen, dum svensk som man är. Men kommer ALDRIG mer gå dit för att hämta bil, de får leverera bilen eller så får de beställa taxi. Och jag kommer maila dem om detta, för det är inte OK.
Så för övrigt bra Hertz ligger just nu på veckans shitlist

Hertz Göteborg centralstation har sjunkit i servicenivå sedan de flyttade vid årsskiftet. Känner igen mig med väntetiden, är ett galet knappande i datorn och de frågar efter körkort och kreditkort trots att allt är inlagt i min profil. Dessutom blir jag i princip alltid feldebiterad, vilket de iofs är supersnabba med att åtgärda när jag påpekar det.
 

gusten

Medlem
Nagon som har bra erfarenhet av Hertz?

Jag signade upp for ca ett ar sedan med mitt EBG, och alla bilar blev genast dyrare an om jag bokat utan att vara gold member eller vad det heter. Har inte bokat nagonsin med dom, men nu damp det ner ett mail om att jag skulle fa 20% rabatt om jag kom tillbaka och bokade igen. Loggade in igen och forsoker fa fram priser, priset jag far utan att vara inloggad utan kod blir: 6332.80 kronor. Inloggad med EBG koden: 6332.80 kronor. Inloggad med 20% off koden: 6332.80 kronor.

Pajasbolag och bilskojeri.

Har haft liknande erfarenheter nyligen: har hyrt via hemsidan över helgen från Hertz ARN och varit nöjd med service och bilar (uppgraderingar flera ggr). Men när jag i veckan sökt på nya hyror inom några veckor får jag betydligt( SEK 1,000) högre pris (!) i inloggat läge än om jag bokar som gäst. Lägger jag till rabatt (?!) kod, i mitt fall Finnair Platinum blir det dyrare eller ingen skillnad. Dyrast tycks det bli om jag anger att jag reser i affärer. Har dubbelkollat och laborerat flera gånger och det tycks (@agehall) inte handla om att försäkringar inkluderats. Jag tycker faktiskt att vi är en mindre scam på spåren här. Vet t e x flygbolagen om att deras elite members de facto inte får ett cent i rabatt. För övrigt är det nästan omöjligt att komma fram direkt per telefon till t e x ARN, eller?
 

agehall

Medlem
Lusläs alla villkor - det kan vara saker som att extra förare inkluderas eller att självrisken skiljer. Det är inte alltid det är bättre att använda en rabattkod - det behöver ju inte ge fördelar som man själv har direkt nytta av...
 

FFlash

Medlem
Orsaken till att jag slutat använda Hertz är deras promo poäng. "Get 900 points with your next rental" osv som aldrig reggats på mitt konto :(
 

FrontX

Medlem
Tänk också på att priserna, iaf hos Hertz varierar väldigt mkt beroende på vilken dag i veckan du hämtar resp lämnar bilen, OCH vilket klockslag du gör detta på. Bokar du t.ex Torsdag-Måndag med upphämtning kl 11 så kostar det nästan ca 1000kr eller mer, än om du hämtar bilen kl 12 istället.
Såklart är det skillnad på vecko-och helgpriser men att de har så stora skillnader beroende på tidpunkt osv är rätt fult och dåligt.
Sixt har inte alls lika extrema skillnader på sina priser t.ex
 
Toppen