Senaste nytt

Kollega har fått sitt Eurobonus konto hackad.

Anfield

Medlem
Fredags strul, fick detta av min kollega.


Är det någon här på forumet som råkat ut för samma sak ?


Har precis upptäckt att min Eurobonus har blivit hackad. 43000 poäng snodda, köp lagda på presentkort på Elgiganten via Eurobonus shop. SAS håller på med ärendet nu, har spärrat min profil. Jaha ja...
SAS Eurobonus crime sektion är inblandade och håller på med det. Det är tydligt att det är en hacker som gjort det då han har ändrat emailadress i min profil till en känd hackeradress. Förhoppningsvis löser det sig. De ska höra av sig inom kort.
 

malmokalle

Medlem
Är det bara "Elgiganten" poäng som är borta och de andra är kvar så är det nog ett annat problem. Å andra sidan så låter det märkligt att man har ändrat mailadressen. Men som sagt, håll oss gärna uppdaterade!
 

Thornado

Medlem
Är det bara "Elgiganten" poäng som är borta och du har de andra kvar så är det nog ett annat problem.

Som jag tolkar det så är det alltså inte poäng som tjänats in via Elgiganten som försvunnit, utan den som tagit över kontot har spenderat poäng på att köpa presentkort på Elgiganten.
 

blobloblo

Medlem
Jag skulle gissa på att man har fått tag på mail adressen och testat igenom lösenord och fått träff på något som fungerat.

Min gissning är att man kommit över både lösenord och mailadress på någon annan icke säker sida. De flesta använder samma lösenord och mailadress överallt.
 

malmokalle

Medlem
Toppen