Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

nonicoc

Medlem
Jag har ett Plusgrade-problem (som kundtjänst inte förstod sig på i nyss avslutat telefonsamtal). Jag har bokat en biljett i SAS Go från Stockholm (ARN) via Köpenhamn (CPH) till Tokyo (NRT); den är bokad på SAS hemsida och betald med pengar. Efter bokningen gick jag till Plusgrade och lade bud för sträckan CPH-NRT och för sträckan NRT-CPH: i båda fallen till SAS Business i första hand (för fast poängkostnad 50 000) och till SAS Plus i andra hand (för fast poängkostnad 20 000). Problemet började när jag fick bekräftelsen: där stod att mitt bud även för uppgraderingen till SAS Plus var 50 000 för båda sträckorna! Jag valde då "Cancel" för båda dessa bud, med tanken att jag skulle lägga nya bud på 20 000 poäng och hoppas på korrekt registrering denna gång. Men nu kan jag inte lägga in något bud för SAS Plus för någon av sträckorna. På Plusgrade-sidan står det att det ska gå (se bild), men när jag trycker på "Get upgraded" kommer jag till en sida där mina två existerande bud (för SAS Business) anges under rubrikerna "Offer received" – och när jag klickar på dem kommer jag till sidan jag började på (med rutan "Get upgraded"). Ett slags loop, alltså, utan möjlighet att lägga in ett nytt bud för SAS Plus. Har någon någon idé om hur jag ska förfara?
 

Attachments

  • Skärmklipp 2017-04-04 21.36.22.png
    Skärmklipp 2017-04-04 21.36.22.png
    31,8 KB · Visningar: 264
Last edited:
Jag har ett Plusgrade-problem (som kundtjänst inte förstod sig på i nyss avslutat telefonsamtal). Jag har bokat en biljett i SAS Go från Stockholm (ARN) via Köpenhamn (CPH) till Tokyo (NRT); den är bokad på SAS hemsida och betald med pengar. Efter bokningen gick jag till Plusgrade och lade bud för sträckan CPH-NRT och för sträckan NRT-CPH: i båda fallen till SAS Business i första hand (för fast poängkostnad 50 000) och till SAS Plus i andra hand (för fast poängkostnad 20 000). Problemet började när jag fick bekräftelsen: där stod att mitt bud även för uppgraderingen till SAS Plus var 50 000 för båda sträckorna! Jag valde då "Cancel" för båda dessa bud, med tanken att jag skulle lägga nya bud på 20 000 poäng och hoppas på korrekt registrering denna gång. Men nu kan jag inte lägga in något bud till SAS Plus för någon av sträckorna. På Plusgrade-sidan står det att det ska gå (se bild), men när jag trycker på "Get upgraded" kommer jag till en sida där mina två existerande bud anges under rubrikerna "Offer received" – och när jag klickar på dem kommer jag till sidan jag började på (med rutan "Get upgraded"). Ett slags loop, alltså, utan möjlighet att lägga in ett nytt bud för SAS Plus. Har någon någon idé om hur jag ska förfara?
Problemet är ju att SAS inte kan kolla i plusgrade systemet själv. Kan inte hjälpa dig med detta mer än den infon jag fått från SAS.
 
Lade bud på dryga 23000p och blev uppgraderad från plus till C. Men sedan kom detta mejlet. Vad i hela fåglarna är detta? Har fått det "vanliga" gratulationsmejlet också.
 
Last edited by a moderator:

Dantorp11

Medlem
Jag bokade nyligen CPH-SFO i Go och försöker buda på upgrade till Premium och J. SAS låter mig dock bara buda på ena eller den andra, men inte båda två. Är detta vanligt? Finns det någon work around?
 
Last edited:
Toppen