Ja, Ex-Shanghai är det ju ändå ingen löjromsservering
Tog löjrom på Osl-Mia för en månad sedan. Toppklass!!!
Ja, Ex-Shanghai är det ju ändå ingen löjromsservering
Problemet är ju att SAS inte kan kolla i plusgrade systemet själv. Kan inte hjälpa dig med detta mer än den infon jag fått från SAS.Jag har ett Plusgrade-problem (som kundtjänst inte förstod sig på i nyss avslutat telefonsamtal). Jag har bokat en biljett i SAS Go från Stockholm (ARN) via Köpenhamn (CPH) till Tokyo (NRT); den är bokad på SAS hemsida och betald med pengar. Efter bokningen gick jag till Plusgrade och lade bud för sträckan CPH-NRT och för sträckan NRT-CPH: i båda fallen till SAS Business i första hand (för fast poängkostnad 50 000) och till SAS Plus i andra hand (för fast poängkostnad 20 000). Problemet började när jag fick bekräftelsen: där stod att mitt bud även för uppgraderingen till SAS Plus var 50 000 för båda sträckorna! Jag valde då "Cancel" för båda dessa bud, med tanken att jag skulle lägga nya bud på 20 000 poäng och hoppas på korrekt registrering denna gång. Men nu kan jag inte lägga in något bud till SAS Plus för någon av sträckorna. På Plusgrade-sidan står det att det ska gå (se bild), men när jag trycker på "Get upgraded" kommer jag till en sida där mina två existerande bud anges under rubrikerna "Offer received" – och när jag klickar på dem kommer jag till sidan jag började på (med rutan "Get upgraded"). Ett slags loop, alltså, utan möjlighet att lägga in ett nytt bud för SAS Plus. Har någon någon idé om hur jag ska förfara?
Står det inte någonstans att om man köpt för poäng ska man bortse från pengasaldot på kvittot som kommer?Lade bud på dryga 23000p och blev uppgraderad från plus till C. Men sedan kom detta mejlet. Vad i hela fåglarna är detta? Har fått det "vanliga" gratulationsmejlet också.
Men jag har ju inte köpt för pengar utan för poäng. Och 709 kr kan knappast motsvara 23000p, inte ens i närheten.Står det inte någonstans att om man köpt för pengar ska man bortse från pengasaldot på kvittot som kommer?
Du citerade mig innan jag ändrade mitt inlägg .Men jag har ju inte köpt för pengar utan för poäng. Och 709 kr kan knappast motsvara 23000p, inte ens i närheten.
Biljetten ställs ut på nytt om jag kommer ihåg rätt. Den summan som står där är det bara att ignorera, inga mer pengar dras. Blir så vid plusgrade om jag förstått det rättMen jag har ju inte köpt för pengar utan för poäng. Och 709 kr kan knappast motsvara 23000p, inte ens i närheten.
Tack. Har missat den informatIonen. Väldigt tydligt mail btwBiljetten ställs ut på nytt om jag kommer ihåg rätt. Den summan som står där är det bara att ignorera, inga mer pengar dras. Blir så vid plusgrade om jag förstått det rätt