Senaste nytt

BMI återinför varm mat i ekonomiklass

Jacob

Medlem
Brittiska flygbolaget BMI har precis bekräftat att man kommer återinföra gratis varm mat i ekonomiklass på sina Europa linjer.

På morgonflygningar kommer en varm frukost serveras ombord och senare under dagen kommer främst varma wraps serveras.
Även varma och kalla drycker kommer fortsatt serveras gratis.

På flygningar inom Storbritannien samt till Irland och Hannover kommer på förmiddagarna och eftermiddagarna olika typer av kakor och bakelser serveras istället som morotskaka eller Victoria sponge.

http://www.flybmi.com/bmi/en-gb/about-us/media-centre/press-releases/20110727.aspx
 

Gnopps

Medlem
Jättekul! Inte ofta man får faktiskt goda (heh) nyheter från flygbolag när det gäller service.
 

Alx

Medlem
Det är rätt intressant hur flygbolagen hanterar sin ekonomiklass. KLM börjar ta betalt för att servera "decent" mat ombord på långdistans. Samtidigt återinför BMI mat på kortdistans där flertalet bolag numera inte serverar något. Jag har min bestämda uppfattning om vilket bolag som är inne på rätt bana.

När konkurrensen är stenhård kan det mycket väl vara maten som avgör vem som vinner! Jag kommer aldrig välja snåla flygbolag före de mer generösa så länge inte biljetterna i så fall faktiskt är REJÄLT billigare. Jag uppfattar sällan exempelvis SAS som billigare än bolag som serverar mat på kortdistans.
 
Toppen