Senaste nytt

Är classic.checkmytrip.com stängd?

Ano

Medlem
Nu verkar detta tricket ha slutat fungera. Fasiken... :(

Klickade du in via länken, redigerade den och sen uppdaterade, eller kopierade du in den i sökfältet och redigerade innan?

Har ingen aktiv bokning att kolla, så kan ej se om det fungerar eller ej. Men kollade två bokningar på detta sätt genom att kopiera in och redigera innan jag gick vidare till sidan förra veckan.
 
Klickade du in via länken, redigerade den och sen uppdaterade, eller kopierade du in den i sökfältet och redigerade innan?

Har ingen aktiv bokning att kolla, så kan ej se om det fungerar eller ej. Men kollade två bokningar på detta sätt genom att kopiera in och redigera innan jag gick vidare till sidan förra veckan.
Jag har en vana att alltid komponera ihop min egen URL (med min bokningsreferens och mitt efternamn) och skicka länken till mig själv i email efter att jag har bokat en biljett. Förr fungerade det utmärkt, men inte nu längre (har testat med 4 olika SAS-bokningar).
 
  • Gilla
Reactions: Ano

Canadien

Medlem
Nej, ingen lycka. Fungerade för någon vecka sedan men nu får jag

Message from the NSAPI plugin:


No backend server available for connection: timed out after 16 seconds or idempotent set to OFF or method not idempotent.
 

Mediana

Medlem
Jag har tidigare använt mig av checkmytrip vid tillfällen då kunder skickat bokningsreferensen istället för vilket flightnr de ankommer med (Det är tydligen väldigt svårt för vissa att förstå skillnaden). Istället för att maila tillbaka så har jag gått in där istället för att se resvägen. De alternativet försvann helt i och med den nya hemsidan. Väldigt synd men samtidigt förståligt, för jag kan erkänna att jag ibland velat logga in med bokningsreferensen och göra lite ändringar. "Jaha, har du valt gångsäte på rad 5. Inte längre .. nu får du mittensäte på rad 22. Eller varför inte boka lite specialkost, glutenfritt i ekonomi blir nog bra. Minskar alla chanser att få en uppgradering"
 

agehall

Medlem
Väldigt synd men samtidigt förståligt, för jag kan erkänna att jag ibland velat logga in med bokningsreferensen och göra lite ändringar. "Jaha, har du valt gångsäte på rad 5. Inte längre .. nu får du mittensäte på rad 22. Eller varför inte boka lite specialkost, glutenfritt i ekonomi blir nog bra. Minskar alla chanser att få en uppgradering"
Det kunde du ändå inte göra från CheckMyTrip, så detta har inte ändrats på något sätt.
 

Mediana

Medlem
Det kunde du ändå inte göra från CheckMyTrip, så detta har inte ändrats på något sätt.

Nää det är sant, det gick att se vald kost och säte osv men sen behöver man ta det ett steg längre och logga in på flygbolagets hemsida för att göra ändringen. Som sagt, bara varit en tanke :)
 
Jag har tidigare använt mig av checkmytrip vid tillfällen då kunder skickat bokningsreferensen istället för vilket flightnr de ankommer med (Det är tydligen väldigt svårt för vissa att förstå skillnaden). Istället för att maila tillbaka så har jag gått in där istället för att se resvägen. De alternativet försvann helt i och med den nya hemsidan. Väldigt synd men samtidigt förståligt, för jag kan erkänna att jag ibland velat logga in med bokningsreferensen och göra lite ändringar. "Jaha, har du valt gångsäte på rad 5. Inte längre .. nu får du mittensäte på rad 22. Eller varför inte boka lite specialkost, glutenfritt i ekonomi blir nog bra. Minskar alla chanser att få en uppgradering"
Jag gillar hur du tänker! :D
 
Toppen