Senaste nytt

Be om "Interlining" av väska med 2 pnr i Swiss Biz jmf UA Premier baggage

jumbooze

Medlem
Hej,

Jag har läst på om interline avtal och vet att det inte alls är säkert att man får till det men jag undrar över vad ni hade gjort i följande scenario.

Fallet är som följer:
Jag flyger CPH - ZRH - ORD landar 15:40 med Swiss i C och lyfter 20:16 ORD - LGA med United Y (separat PNR)

Jag har Premier Silver med United tack vare en challange kunde jag matcha AF Silver till UA Silver, United MileagePlus Premier Status Match Challenge | The Points Guy.

Mitt mål är att få det så smidigt som möjligt men även att få ut väskan så snart som möjligt vid slutdestination.

Får väskorna priotaggar av Swiss? Och isåfall bryr sig United om dem?

Är det bäst att försöka få den taggad till LGA dvs hela vägen och bara bagagedroppa den på ORD?

Eller ska jag ta checka in den på ORD med UA Premier och tro att United handlers bryr sig mer om sina egna priotags?

Eller ska jag bara anta att ingen bryr sig om Priotaggar och sätta på min businessclass.se tag och hålla tummarna? :D

Avresa på lördag hoppas kunna bidra med resebilder.
 

Senator

Moderator
Spelar ingen roll då du måste lämna manuellt väskorna på ORD. Du kan göra en online check in på United.com men när du anländer drop zone på T5 på ORD måste väskorna och evt. gamla taggar matchas med ditt bording kort. Så det spelar mindre roll (tror jag) om man är taggat hela vägen eller inte.

Har du fått UPGR på utresan än?
 

Senator

Moderator
Sorry, ett tillägg... Det kan spela roll.... Det beror på hur många väskor samt vikt. Om Swiss/SAS i CPH taggar hela vägen får du affärsklass vikt hela vägen. Vet inte vad UA Silver har för förmån när det gäller väskor, så tagga hela vägen beroende av regler för UA Silver
 

jumbooze

Medlem
Spelar ingen roll då du måste lämna manuellt väskorna på ORD. Du kan göra en online check in på United.com men när du anländer drop zone på T5 på ORD måste väskorna och evt. gamla taggar matchas med ditt bording kort. Så det spelar mindre roll (tror jag) om man är taggat hela vägen eller inte.

Har du fått UPGR på utresan än?

Hej Senator,
Nej, utresan verkar inte bli någon UPGR på tyvärr :( Det finns F3 O0 dvs 3 lediga platser men noll tillgängliga plus att SAS har plockat bort Z från tillåtna C->F klasser så det ser ut som en flygning i C.

Vikten lär inte bli en issue här och det blir bara en att skicka under så jag behöver inte någon extra boost av C.

Men det verkar som det ska bli ett försök att skicka hela vägen om jag inte kan slimma väskan till att bli mitt andra handbagage :D
Men då får man jobba på packa väskan typ hela dagen imorgon, eller hur hårda är LX med att väga handbagage?
 
Toppen