Senaste nytt

Emirates från Köpenhamn?

Axelzon

Medlem
Är där någon som provat Emirates flighter ut i Asien via Dubai från CPH.. Vilken typ utav inflight service har de på sträckan CPH-DXB i A330, stolar etc..

Är nyfiken även sedan restiden är längre, men ett mycket bra pris i Business, och det inkluderar flight i A380:cool: DXB-HKG-HKG (förmodligen via BKK).

Tack för info ifall någon har provat.

/Axelzon
 

MarcusC

Medlem
EK börjar flyga den 1/8 CPH-DXB. Jag är sugen testa, har flugit LHR-DXB tidigare med A380, och 380 produkten i C & F, i synnerhet stolar och IFE är mycket bra, även deras Lou ge/bar ombord är mycket trevlig. Värt att nämna är väl att CPH-DXB blir en av få verkliga F produkter ut från Scandinavien.
 

Axelzon

Medlem
Nu så trillade poletten ner, jag hade hört det innan men glömt. Det förutsätter att EK tar sina A330 med 3 klasser på denna sträckan. Det kanske är bekräftat? Hoppas det!! Tack för din INFO. Skall bli kul som tusan att prova deras A380 produkt.
 

David

Medlem
Tänkte själv prova CKG-PEK-DXB-CPH-GOT i höst istället för SAS och har för mig att sträckan PEK-DXB är i A380. Hoppas på en bra businessupplevelse såhär vid första Emiratesflygningen.
 
Jag flög för ett par veckor sedan CPH-DXB-HKG och var nöjd, lite kontrast från A330'n till A380'ns business produkt. Har dock inte så mycket till övers för Emirates personal generellt, servicenivån är inget att skryta med. Höjer ett varningens finger också för sträckor med deras 777-300, den vi flög med HKG-DXB var väldigt gammal och sliten. Nackdelen med DXB-HKG är också att de ibland studsar i Bangkok, drar ut lite på resan men i A380'n så led man inte så mycket då man satt bra. Klar fördel är prisbilden och att man kan kombinera business och economy. Vi betalde 15' kr ToR med stopp i Dubai på vägen hem. Då var det business ner och economy hem.

En trevlig grej dom har på emirates är att de öppnar upp bakre business kabinen för economy om där är låg beläggning, vilket är vanligt på sträckan CPH-DXB. Vi blev automatiskt flyttade till business när vi checkade in, trevlig gest som jag tror att många upppskattar och kan tänka sig att välja Emirates för.
 
Vill även ge Emirates ett plus för deras chaufför service som är gratis när man flyger business. Dock förutsätter detta att de har den tjänsten dit du flyger eller flyger ifrån. Finns ännu inte i CPH, annars hade man kunnat bli upphämtad hemma, normalt 50 km från flygplatsen. I Hong Kong väntade en kille på oss när vi kom ut från gaten och gav instruktioner om var vi skulle gå efter vi hämtat vårt bagae, mycket smidigt. Plus i kanten också för att det var en helt ny Mercedes S500L :)
 
Då jag är lite orutinerad på forum skrivande glömde jag lägga till bilder så här kommer två från A330 CPH-DXB där man kan se stolsmöjligheter och utrymmet i kabinen. Dålig kvalite pga iPhone!
bild.jpg
bild1.jpg
 
Hmmm - Känns smått sunkigt jämf med ETIHAD…
Men om man kan slippa ett byte i Tyskland så är mycket förlåtet.
Ngn som vet hur deras chaufförsservice från DXB till Abi Dhabi funkar?
 
Toppen