Senaste nytt

SAS öppnar City Lounges?

JWD

Medlem
Då är vi tre av dessa ''utvalda medlemmar'' som fått inbjudan från SJ. Förra perioden så låg jag på svart nivå, nu mer grå och halvvägs tillbaks. Så jag antar också att min inbjudan grundar sig i mitt resemönster. Det skulle som sagt vara intressant att veta om vi utgör en utvärderingsgrupp eller om No18 helt enkelt vill marknadsföra sig mot köpstarka kunder? Tänkte att jag skulle gå förbi på torsdag i samband med en eftermiddags SK-flight.
 

DanielKif

Medlem
Då är vi tre av dessa ''utvalda medlemmar'' som fått inbjudan från SJ. Förra perioden så låg jag på svart nivå, nu mer grå och halvvägs tillbaks. Så jag antar också att min inbjudan grundar sig i mitt resemönster. Det skulle som sagt vara intressant att veta om vi utgör en utvärderingsgrupp eller om No18 helt enkelt vill marknadsföra sig mot köpstarka kunder? Tänkte att jag skulle gå förbi på torsdag i samband med en eftermiddags SK-flight.
+1
 

Palazzi

Medlem
Alla statusmedlemmar är det inte. Tror nog att ett visst urval har gjorts :)

Jag omfattas t.e.x. inte av detta "erbjudande" och brukar heller inte göra det vid andra riktade kampanjer...
Då jag gissningsvis spenderar mer pengar än 95% av förstaklass-resenärer (+60k/år) så är det inte baserat på omsättningskronor. Eller det skulle vara om det bara är det dyraste årskortet på hela linjenätet som avses :)

Tycker det är ett intressant koncept med No18, men jag nyttjar loungerna alltför sällan (o kort tid) för att det skulle kännas livsviktigt. Smiter in lite snabbt ibland, för att volymen är lägre och kaffet (o bulle) gratis - så mycket mer förväntar jag mig inte.

Hade hellre uppskattat en utökning av t.e.x. Pressbyrå-samarbetet så att man kunde hämta förtäring att ha ombord. Gratis eller rabatterat.
Det finns för få lounger för att det ska gå att nyttja ordentligt för mig som reser till flera olika orter.
Men bättre detta än inget
 

Jönsson

Medlem
Misstänker att det handlar om medlemmar som regelbundet åker till/från Stockholm med snabbtåg 1a klass eller som använder Stockholm Central som hub. Kanske de som använder SJs egna lounger. Tror inte heller att det handlar om spend. Naturligtvis rena spekulationer från min sida.

Det där med ett utökat samarbete med Pressbyrån låter som en bra idé. Skulle gärna också se ett utökat samarbete med Scandic/First, så att man kan få tillgång till deras serveringar istället för att, som nu, enbart hämta frukost på Pressbyrån.

Nu hamnade vi mycket off topic. Ber om ursäkt för det.
 

Jönsson

Medlem
På tal om No18 Grand Central. Någon som har nyttjat deras konferensrum och som kan berätta lite mer? Utrustning, förtäring, assistenter, priser?
 

hg1980

Medlem
Gjorde ett första besök till City Loungen på centralen i tisdags. Otroligt fin inredning, men jag vände på klacken ganska omgående. Vad är poängen med den här loungen när man inte ens kan få en Cola? Det skulle de ha pengar för. Kaffe och vatten var visst inkluderat.

Detta får mig att inte förstå poängen, om man nu ändå skall flyga, är det då inte bättre att åka ut till Arlanda och få både mat och dryck? Eller vad har jag missat? :)

Jag åkte ut till Pontus-loungen, där snackar vi lounge! Grymt.
 

Moco

Medlem
Gjorde ett första besök till City Loungen på centralen i tisdags. Otroligt fin inredning, men jag vände på klacken ganska omgående. Vad är poängen med den här loungen när man inte ens kan få en Cola? Det skulle de ha pengar för. Kaffe och vatten var visst inkluderat.

Detta får mig att inte förstå poängen, om man nu ändå skall flyga, är det då inte bättre att åka ut till Arlanda och få både mat och dryck? Eller vad har jag missat? :)

Jag åkte ut till Pontus-loungen, där snackar vi lounge! Grymt.

Nej, om man inte ämnar hyra mötesrum så är den helt meningslös. Trevligare med en hotellobby.
 

pswe

Medlem
Detta får mig att inte förstå poängen, om man nu ändå skall flyga, är det då inte bättre att åka ut till Arlanda och få både mat och dryck? Eller vad har jag missat? :)
Jag tycker den kan fylla en funktion dagen efter en flygning om jag inte vill hänga kvar på Arlanda.
 
Toppen