Senaste nytt

Qatar Dreamliner i C, vågar man sitta på 6 E+F?

Qatar Dreamliner i C, vågar man sitta på 6 E+F?
Är det ett bra val med lite mer privacy?
Jag tänker på närheten till 4 x bassinet i ekonomi... spädbarn kan ju låta en del.

Kom gärna med tips!


Skärmklipp 2017-03-28 23.22.55.png
 

Tonton

Medlem
Jag satt på Eco plats 10k i helgen till Doha. Brorsan och jag diskuterade platserna 6EF i Business ganska mycket och kom fram till att vi inte alls gillar dem. Toaletterna ligger precis bredvid, gardinen mellan business och economi sluter inte riktigt tätt så det blir att de där bak kollar in väldigt mycket i Business, och då speciellt platserna 6EF - vilket iaf jag skulle tycka vara jobbigt. Utöver det så rör sig Crew väldigt mycket mellan ekonomi och business, vilket vi längst fram i ekonomi uppfattade som jobbigt. Jag antar att det är lika jobbigt för dem på platserna precis framför gardin.

Det korta svaret: Jag skulle välja någon annan plats! (tex 5EF)
 

johhenrik

Medlem
Jag satt där senast och tyckte de var suveräna. Mest privacy i hela kabinen. Toaletterna stör inte alls, men vem vet, är det magsjuka i kabinen kanske man ansett det vara annorlunda. Det är smidigt till baren att fylla på själv osv. Så, prova du. Jag var själv skeptisk innan och har alltid suttit på rad 1-3 innan.

Ang crew som rör sig märkte jag inte det alls, så det kanske beror på bemanning eller så.
 

Bonden

Medlem
Har också suttit på 6e, nackdelen som jag ser det är att hela ekonomi passerar din plats och man känner sig uttittad vid boarding..
Så mitt tips är att boarda sent. Under själva flighten håller jag med Johnhenrik.
 

Erik M

Medlem
Har aldrig suttit där men de två gånger jag flugit i C med Qatar på det planet har jag tänkt att jag är glad att jag inte satt där. Jag tycker det känns bättre längre fram. Jag tror det skulle kännas instängt där bak.
Men frågan var "vågar man". Det vågar man. Vill man? Vissa vill tydligen det. Inte jag, om jag får välja.
 
Känns väldigt mörkt och intryckt. De i C som vill gå omkring under flygningen kommer att stå precis framför era platser och prata.
Skulle aldrig boka de platserna. Men vill du ha nära till toaletten, få serveringen sist och inte störs av andra så funkar det nog
 

HenrikT

Medlem
Jag hade absolut valt en annan plats! Gillar inte de platserna alls. Bara en gardin in till Economy, spring till toaletterna samt att platserna känns väldigt mörka och konstiga plius att det känns som man sitter precis innanför dörren. Om det är folk som står i baren kan det också kännas utelämnande att sitta där när folk står och glor på en. Serveringen sist är inte heller så kul.
 

RonnieK

Medlem
Vi brukar sitta på 3 E/F men har flera gånger tänkt om man skulle prova rad 6 för att den ser lite privat och mysig ut. Får se om det blir någon premiär eller ej...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
Vel det letteste og bedste sted at sove i business. Jeg har aldrig oplevet at folk bruger "baren" selv om der står an flaske champagne i cooler. Hvis man er på "bryllupsrejse" er det vel det rigtige sted at kvalificere sig til High Miles Club?
 
Toppen