Senaste nytt

SAS väljer svenska Mackmyra som whiskyleverantör

BusinessClass

Redaktör
Mackmyra Svensk Whisky har inlett ett samarbete med SAS. Från den 26 mars finns Mackmyras prisbelönta single malt whisky Svensk Ek på SAS flygningar. Mackmyra Whisky kommer att serveras i Business Class och PLUS samt finnas till försäljning i Go, på interkontinentala och Europa flygningar. Flaskorna är på 50 ml samt 500 ml och innehåller…
 

Alf

Medlem
Nu har jag inte provat just denna Mackmyra så jag får gardera mej lite om smaken. Jag har dock prövat en hel del andra sorter ur deras sortiment och har alltid blivit besviken. Jag vill ha mild och smakfull Whisky eller en riktigt rökig sort. Mackmyra är som att svälja taggtråd, i varje fall de sorter jag prövat. Skall bli intressant att höra recension av någon som provat just denna utgåva.
 

Alf

Medlem
Provade den idag STR - ARN. Lite rökig för min smak. Men jag tror den kommer bli en favorit.

Rökig, ja då borde den ju kunna vara något. Bara den då också är lite mild så det inte är som att svälja taggtråd. I varje fall trevligt med en svensk produkt. Är den inte bra finns ju GT numera med utsökt tonic.
 

Ricci

Medlem
Nu har jag inte provat just denna Mackmyra så jag får gardera mej lite om smaken. Jag har dock prövat en hel del andra sorter ur deras sortiment och har alltid blivit besviken. Jag vill ha mild och smakfull Whisky eller en riktigt rökig sort. Mackmyra är som att svälja taggtråd, i varje fall de sorter jag prövat. Skall bli intressant att höra recension av någon som provat just denna utgåva.
Håller med, jag har heller inte smakat just denna men också blivit besviken på andra sorter från Mackamyra.
Om de nu skall köra svensk whisky hade jag nog hellre sett Hven whiskey.
Spirit of Hven
 

palmen

Moderator
Nu har jag inte provat just denna Mackmyra så jag får gardera mej lite om smaken. Jag har dock prövat en hel del andra sorter ur deras sortiment och har alltid blivit besviken. Jag vill ha mild och smakfull Whisky eller en riktigt rökig sort. Mackmyra är som att svälja taggtråd, i varje fall de sorter jag prövat. Skall bli intressant att höra recension av någon som provat just denna utgåva.
Jag drack denna från storflaska i business i februari. Det var helt klart den bästa Mackmyra jag druckit (inte druckit några privatfat) och tyckte den var ett steg upp mot alla blends som normalt sätt serveras ombord hos flygbolag.
Den är lite rökig men det är ingen Ardbeg vi pratar om direkt så om du vill ha en len whisky eller väldigt rökig lär du bli besviken.

Den fungerade ypperligt i SAS drink ombord där de hade mackmyra whisky, ringi äppelmust och ginger ale. Blev en sjukt god drink.
Kan ju inte säga att jag var spiknykter när jag testade detta men whiskyn behövde inte skämmas för sig enligt mig.
 

palmen

Moderator
Håller med, jag har heller inte smakat just denna men också blivit besviken på andra sorter från Mackamyra.
Om de nu skall köra svensk whisky hade jag nog hellre sett Hven whiskey.
Spirit of Hven
Hven är absolut roligt vad det gäller whisky (och även Gin). Frågan är ju dock om de kan producera de mängder som faktiskt krävs för detta? Ingen aning om hur urvalet skedde på just whiskyn men tycker inte det är direkt konstigt att det blir Mackmyra då det är det märke som är mest känt i världen av svensk whisky för tillfället. Förhoppningsvis kan det bli lite rotation på detta framöver också och man kanske testar något från Box, Smögen eller Hven för att nämna några.
 

jsn

Medlem
Härligt! Och jag som har en resa ARN-AMS-ARN den 3/4 och en resa ARN-BRU-ARN den 5/4... :D
 

Gus

Medlem
Så trevligt! :) Jag gillar verkligen när flygbolag kör på lokala produkter. Först Kalix löjrom och nu Mackmyra, nu blir jag verkligen sugen på SAS business!
 
Toppen