Senaste nytt

Har du inte blivit uppgraderad på Starwood hotell?

David

Medlem
Sheraton Stockholm

Uppgraderad från enklaste rum, Classic King, till Junior suite lake view.

1 natt, första stay som SPG Plat.
 

mha321

Medlem
Uppgradering är alltid subjektivt. Mitt första stay som Platinum, på Sheraton Pasadena. "Uppgraderad" till club level, vilket mina kollegor utan Platinum inte blev. Mitt rum var (1) aningen mindre än deras, (2) på samma våning (men bakom en extra dörr som kortläsaren ibland kinkar på), och (3) i den ändan av byggnaden där det är absolut mest oljud utifrån (väg + lastzon toll stora konferenscentret bredvid).

Men jag har iaf ca 15 meter kortare att gå till den extremt tråkiga loungen. Och det var ingen diskussion om att få sen utcheckning. I övrigt får jag hoppas på en annan gång.
 

mha321

Medlem
Mina platinum-erfarenheter på SPG fortsätter, denna gången med Sheraton Stockholm en natt förra veckan i samband med evenemang på hotellet.

Fick besked om att min rate inte var SPG-qualified för att den inte var bokad på SPG's webbsidor (vilket den naturligtvis var), och var "komplicerad" (bokad via länk som deras egen personal skickat). Därmed inga poäng och inga benefits. Finns det någon annan kedja som diskvalificerar så många av sina egna promote:ade rates för samtliga intjäningar och benefits som SPG? I mitt fall tog det mig flera år att få min första natt godkänd, t.ex., eftersom allt utom fullflex-rates verkade undantagna.

Poäng däremot har jag fått. Men ingen uppgradering och ingen club access.

Jag står kvar i hörnan som hoppas på att SPG fold:as in i Marriott Rewards så det blir bättre :)
 

rvarttinen

Medlem
Mina platinum-erfarenheter på SPG fortsätter, denna gången med Sheraton Stockholm en natt förra veckan i samband med evenemang på hotellet.

Fick besked om att min rate inte var SPG-qualified för att den inte var bokad på SPG's webbsidor (vilket den naturligtvis var), och var "komplicerad" (bokad via länk som deras egen personal skickat). Därmed inga poäng och inga benefits. Finns det någon annan kedja som diskvalificerar så många av sina egna promote:ade rates för samtliga intjäningar och benefits som SPG? I mitt fall tog det mig flera år att få min första natt godkänd, t.ex., eftersom allt utom fullflex-rates verkade undantagna.

Poäng däremot har jag fått. Men ingen uppgradering och ingen club access.

Jag står kvar i hörnan som hoppas på att SPG fold:as in i Marriott Rewards så det blir bättre :)
Märkligt!? Har inte haft några problem med SPG, någonsin ... är dock 'bara' Gold. Så gott som alltid uppgraderad då det är applicerbart (t.ex. på Al Maha skulle det inte vara någon egentlig fördel ...) och får fringisar vid in-checkningen.
 

mha321

Medlem
Märkligt!? Har inte haft några problem med SPG, någonsin ... är dock 'bara' Gold. Så gott som alltid uppgraderad då det är applicerbart (t.ex. på Al Maha skulle det inte vara någon egentlig fördel ...) och får fringisar vid in-checkningen.
Det gillar väl inte mig helt enkelt. Kanske som @agehall och Hilton Diamond. (Eller så hänger det på att jag i princip bara har stays i europa eller nordamerika)
 

rvarttinen

Medlem
Det gillar väl inte mig helt enkelt. Kanske som @agehall och Hilton Diamond. (Eller så hänger det på att jag i princip bara har stays i europa eller nordamerika)
Njaaa... har också bara 'stays' i Europa och Nordamerika, och några gånger i Mellanöstern (Dubai). En gång har vi bott på Sheraton i Maldiverna (Asien).
 

Martin B

Medlem
Mina platinum-erfarenheter på SPG fortsätter, denna gången med Sheraton Stockholm en natt förra veckan i samband med evenemang på hotellet.

Fick besked om att min rate inte var SPG-qualified för att den inte var bokad på SPG's webbsidor (vilket den naturligtvis var), och var "komplicerad" (bokad via länk som deras egen personal skickat). Därmed inga poäng och inga benefits. Finns det någon annan kedja som diskvalificerar så många av sina egna promote:ade rates för samtliga intjäningar och benefits som SPG? I mitt fall tog det mig flera år att få min första natt godkänd, t.ex., eftersom allt utom fullflex-rates verkade undantagna.

Poäng däremot har jag fått. Men ingen uppgradering och ingen club access.

Jag står kvar i hörnan som hoppas på att SPG fold:as in i Marriott Rewards så det blir bättre :)

Märkligt!? Har inte haft några problem med SPG, någonsin ... är dock 'bara' Gold. Så gott som alltid uppgraderad då det är applicerbart (t.ex. på Al Maha skulle det inte vara någon egentlig fördel ...) och får fringisar vid in-checkningen.

Helt tvärtemot mina erfarenheter också. Aldrig några problem med poäng/nätter/stays och alltid uppgradering (som Platinum i USA och Kina).
 

lilydock

Medlem
Har SPG Gold och ska för första gången sedan dess bo på ett SPG hotell (Sheraton Krakow). Några frågor på temat (chansar i denna tråd, då den verkar mest relevant :)

1. Vet/ser de vid incheckning att jag har Gold, eller måste jag visa något? Eller måste jag till och med göra något i förhand (mejla?). Bokningen är gjord via SPG:s app.
2. Har Gold pga AmEx Platinum (dvs. ej intjänade poäng) - vet någon om det gör skillnad?
3. Bokade redan från start Exec. room, så uppgrade är kanske osannolikt - någon som har erfarenhet av att redan ha bokat ex. exec. room, eller bokar ni konsekvent standard rum och får upgrade?
 
Toppen