Senaste nytt

Rapportering från Ethiopian Airlines inaugural fligh Stockholm - Oslo - Stockholm, 27 mars 2017

Gus

Medlem
Tack för en härlig rapport! :)

Ni fick alltså ingen mat på flighten? Var det en miss eller är det inte tänkt att något alls ska serveras på sträckan?
 

Timotey

Medlem
Herlig reportage. De plejede at have Sct. George øl på flaske, men det er nu ændret. Hvorfor kan I (eller i det mindste du, @Brandten) ikke forblive airside og holde fest i loungen ved blot at vise billet eller boardingkort?
@Brandten har inget aktuellt boardingkort FRÅN Oslo idag då han inte kunde checka in vare sig online eller landside på flygplatsen, och han kommer inte in med ett "gammalt" boardingkort
 

Brandten

Medlem
Herlig reportage. De plejede at have Sct. George øl på flaske, men det er nu ændret. Hvorfor kan I (eller i det mindste du, @Brandten) ikke forblive airside og holde fest i loungen ved blot at vise billet eller boardingkort?
Hm bra fråga. Men vad jag kunde se var det ingenstans vi kunde komma ut airside. Gick av flyget - passkontrollen - gång bort över terminalen - bagagebandet - tullen - ute = nogo.
Tack för en härlig rapport! :)

Ni fick alltså ingen mat på flighten? Var det en miss eller är det inte tänkt att något alls ska serveras på sträckan?
Ska fråga ikväll men vad jag förstod är det inte tänkt att serveras mat ombord utan bara dricka och snacks (crackers).

@Timotey får gärna fylla i på ovan punkter om jag missade något i kommunikationen med flygvärdinnan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Brandten

Medlem
Kan meddela att städningen var bristfällig men att servicen från crew var fantastisk under denna korta flygning. Klart min bästa flygning mellan ARN-OSL
Kvarglömda öronproppar, flaskor och plast. Men vi hade överseende med det idag.
819729a51134f7c5a7607a10bbc79745.jpg


Gick bak och testade ekonomiklass OM det blir så att jag flyger business hem, så har jag iallafall testat stolen då vi (jag och @Timotey) kom fram till att det hade varit ohövligt att tacka nej till uppgradering när man väl är ombord. Orsaken: Nja jag vill gärna testa er ekonomiprodukt var inte tillräckligt bra argument.

Riktigt bra benplats kunde jag snabbt konstatera och att jag inte hade haft några problem att sitta några timmar där.
d1ad89f3fb4899bdbbf3471b32078660.jpg

dfee10c9fe522a252e8218ce5428042e.jpg
 

pep

Medlem
Hm bra fråga. Men vad jag kunde se var det ingenstans vi kunde komma ut airside. Gick av flyget - passkontrollen - gång bort över terminalen - bagagebandet - tullen - ute = nogo..
Det forstår jeg ikke? Kan man ikke lave International Transfer i Oslo ??? Hvis det havde været CPH eller BKK skulle man blot vise billet for at får lov at gå gennem security for at gå til transfer desk. Hvis den endnu ikke er åben for den pågældende airline, går man direkte til loungen og viser sin billet og forklarer at man venter på sit BP bliver udstedt når transfer åbner. Så bliver man som regel lukket ind. Jeg havde nyligt en turnaround (mileage run) i CAI hvor jeg havde 18 timer i loungen airside. Da jeg forlod den var jeg vist den med højst anciennitet :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Transfer-security har bara öppet vissa tider på OSL, så den kan mycket väl vara stängd när denna kärra landar. Dock måste man genom passkontrollen i detta fall då man ankommer med en kärra som inte anses vara vara säkrad i ett EU-land.
 

Igorius

Medlem
Transfer-security har bara öppet vissa tider på OSL, så den kan mycket väl vara stängd när denna kärra landar. Dock måste man genom passkontrollen i detta fall då man ankommer med en kärra som inte anses vara vara säkrad i ett EU-land.
Den sista punkten känns rimlig i det här fallet. I somras råkade jag ha några flaskor vin i handbagaget som inte upptäcktes i säkerhetskontrollen på ADD (däremot ombads jag lämna en nästan tom flaska vatten som jag hade i handen).
 
Toppen