Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Ethiopian Airlines: Oslo-Kapstaden/Johannesburg/Seychellerna mm från 5700 NOK

Kevinator

Medlem
0 bagage för mig och jag hittar inte knappen för att välja stol. Den stolen jag hade valt för sträckan Addis-Seychellerna verkar vara borta också.. :(
 

ZZZebra

Medlem
Är det någon som är i bokad i närtid (mars/april/maj)?

De borde ju meddela ganska snart för att slippa resenärer som bokat dyra safaris eller liknande och därmed kommer kämpa hårt för sin rätt att få åka.
 
Är det någon som är i bokad i närtid (mars/april/maj)?

De borde ju meddela ganska snart för att slippa resenärer som bokat dyra safaris eller liknande och därmed kommer kämpa hårt för sin rätt att få åka.
Åka kommer du nog få göra, sen om det är business eller ekonomi det är väl de som vi får se!

Men känns otroligt om de faktiskt skulle boka av alla resor precis innan avresa. Downgrade är nog mer troligt.
 

Impendill

Medlem
Åka kommer du nog få göra, sen om det är business eller ekonomi det är väl de som vi får se!

Men känns otroligt om de faktiskt skulle boka av alla resor precis innan avresa. Downgrade är nog mer troligt.

Har det skett tidigare med downgrade? Har man rätt till någon kompensation då?
Har man möjlighet att avstå från resan och få sina pengar tillbaka?

Hur tätt inpå avresa har det rapporterats om downgrade i liknande fall:)?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

bnr

Medlem
Har det skett tidigare med downgrade? Har man rätt till någon kompensation då?
Har man möjlighet att avstå från resan och få sina pengar tillbaka?

Hur tätt inpå avresa har det rapporterats om downgrade i liknande fall:)?
Ja.
Ja, 75% av biljettpriset är det väl enligt EC 261/2004.
Ja, gjorts förr om jag kommer ihåg rätt, antingen 75% och Economy eller avboka helt och pengar tillbaka.
Okänt hur tätt inpå avresa, någon annan kanske vet.
 

ZZZebra

Medlem
Därav min ursprungsfråga om det är någon som bokat i närtid. Kommer de hedra biljetterna i april är det mer sannolikt att de gör det i höst.

Ingen som bokat innan sommaren?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Brandten

Medlem
Åker till Kapstaden 14-16/4 och har hittills inte hört något. Första turerna från OSL går väl(?) i morgon så lär rapporteras snart på Flyertalk, om inte här.

Stämmer bra.
3a99749c1a100fb7ec4f0bb80ae0e6d5.jpg
 

agehall

Medlem
Därav min ursprungsfråga om det är någon som bokat i närtid. Kommer de hedra biljetterna i april är det mer sannolikt att de gör det i höst.

Ingen som bokat innan sommaren?
Tyvärr säger resor nu ingenting om hur det kommer att se ut framöver. Det kan ju mycket väl vara så att det tar 3 månader av fulla C-kabiner för dem att upptäcka att det ens var ett problem.

Med andra ord, det är alltid en kalkylerad risk att boka sådana här fares och ska man boka icke-avbokningsbara saker i anslutning till sådana här fares så vill det till att man har försäkringar som täcker upp om det blir avbokning med kort varsel.
 
Toppen