Senaste nytt

Ny lounge (Eventyr) på Kastrup

Status
Stängd för vidare inlägg.

BusinessClass

Redaktör
Om du flyger från Kastrup till en destination utanför Schengen eller interkontinentalt går ditt flyg från C-fingret och du måste passera en passkontroll - och den kan i vissa perioder vara ganska långsam att passera. Så om du sitter i SAS-loungen eller i en annan av loungerna på Kastrup kan det kännas nervöst när det…
 

trekker

Medlem
Måste säga att denna artikeln är riktigt dåligt skriven, att först skriva att loungen blir perfekt för SAS-resenärer för att sedan avsluta med att endast BA har en deal med loungen. Visst har man PP funkar det, men annars var ligger logiken?

Men för oss som flyger BA blir detta kanon.
 

Johan67

Medlem
Måste säga att denna artikeln är riktigt dåligt skriven, att först skriva att loungen blir perfekt för SAS-resenärer för att sedan avsluta med att endast BA har en deal med loungen. Visst har man PP funkar det, men annars var ligger logiken?

Men för oss som flyger BA blir detta kanon.

I en annan tråd kan man läsa att PP inte ger tillträde...har Du annan uppdaterad info?
 

h9kh9k

Medlem
Nej jag antog att PP skulle ge tillträde, om det inte är fallet är ju artikeln ännu mer defekt.
Jag håller helt med att artikeln är helt missvisande.

Ok, det står här 250 men på hemsidan 249, inget som förvirrar allt för mycket. Men som det står i texten kostar det 249DDK att komma in om man inte kommer in via BA's avtal (som jag inte riktigt hittat vad som gäller).

Och vad PP har med saken att göra förstår jag inte, ska dom räkna upp alla saker som inte ger access? :)
 

Swissbob

Medlem
Ok, det står här 250 men på hemsidan 249, inget som förvirrar allt för mycket. Men som det står i texten kostar det 249DDK att komma in om man inte kommer in via BA's avtal (som jag inte riktigt hittat vad som gäller).

Och vad PP har med saken att göra förstår jag inte, ska dom räkna upp alla saker som inte ger access? :)

Troligtvis är de precis det som gäller i Menzies loungen på ARN. Club Europé, BA Guld, silver samt One World Emerald och Sapphire sålänge du reser med BA.
 

pep

Medlem
20170301_111727-720x405.jpg

Her ser vi vores nye BC-hjørne i midten af billedet? :)
 

trekker

Medlem
Ok, det står här 250 men på hemsidan 249, inget som förvirrar allt för mycket. Men som det står i texten kostar det 249DDK att komma in om man inte kommer in via BA's avtal (som jag inte riktigt hittat vad som gäller).

Och vad PP har med saken att göra förstår jag inte, ska dom räkna upp alla saker som inte ger access? :)
Det missvisande är ju att artikeln föreslår att man kan förflytta sig från SAS loungen till denna för att kunna fortsätta vara i lounge efter passkontrollen. Visst om man betalar men det lär ju inte många vilja göra om man redan har tillträde till SAS loungen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen