Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

palmen

Moderator
Jag hade en super märklig upplevelse på CPH-BHX i tisdags. Hade bokat en fönster och en gång plats till mig och min kollega och tänkte att det skulle vara tomt emellan oss då planet var mindre än halvfullt. Kommer till vår sätesrad och möts av att det sitter en man på min plats samt en på mitten platsen mellan mig och min kollega. Han vägrar flytta sig när jag påpekar att det är min plats och hänvisar till att jag kan sitta på hans plats tre rader längre bak, utan anledning. Om någon ber vänligt kan jag absolut tänka mig att byta men det här var bara otrevligt och han flyttade sig inte förrän personalen kom för att titta vad som hände, kanske 3 minuter efter att jag först bett honom flytta. Vi får tillslut våra platser men har då en man sittande emellan oss trots att det är massa tomma platser på flyget. Det är så klart inte något att klaga på då jag fattar att seat block inte är garanterad.

Uppe i luften gick jag längst fram för att uppsöka toaletten och pratar då lite med pursern som beklagar den otrevliga passagerarn som tagit min plats. Jag nämner då det märkliga i att det sitter någon på mitten platsen och får följande svar: "Jag tyckte också det var väldigt märkligt och tittade på passagerarlistan. Han som sitter mellan er är också Diamond och har valt den platsen". Han tog till och med fram passagerarlistan och visade mig. Är det någon här som kan tänka sig varför någon skulle välja en mittenplats mellan två personer på ett flyg med hela lediga rader?
Satt ni på nödutgångsrad? I så fall kan jag definitivt förstå det pga benutrymmet.
Är man gold/diamond så kan man ju ta de platser som normalt är blockade, men helt klart lite märkligt. Jag hade tagit fönster i första hand någon annan stans men finns inte det är valfri plats på nödutgångsrad mitt andrahandsval.
 

AnnaUM

Medlem
Satt ni på nödutgångsrad? I så fall kan jag definitivt förstå det pga benutrymmet.
Är man gold/diamond så kan man ju ta de platser som normalt är blockade, men helt klart lite märkligt. Jag hade tagit fönster i första hand någon annan stans men finns inte det är valfri plats på nödutgångsrad mitt andrahandsval.

Nej det var inte nödutgång. Det hade jag också mer förstått. Borde helt klart ha frågat honom. Han var faktiskt på samma flyg på hemresan också men satt som tur var inte emellan oss då!
 

fcx

Medlem
Jag hade en super märklig upplevelse på CPH-BHX i tisdags. Hade bokat en fönster och en gång plats till mig och min kollega och tänkte att det skulle vara tomt emellan oss då planet var mindre än halvfullt. Kommer till vår sätesrad och möts av att det sitter en man på min plats samt en på mitten platsen mellan mig och min kollega. Han vägrar flytta sig när jag påpekar att det är min plats och hänvisar till att jag kan sitta på hans plats tre rader längre bak, utan anledning. Om någon ber vänligt kan jag absolut tänka mig att byta men det här var bara otrevligt och han flyttade sig inte förrän personalen kom för att titta vad som hände, kanske 3 minuter efter att jag först bett honom flytta. Vi får tillslut våra platser men har då en man sittande emellan oss trots att det är massa tomma platser på flyget. Det är så klart inte något att klaga på då jag fattar att seat block inte är garanterad.

Uppe i luften gick jag längst fram för att uppsöka toaletten och pratar då lite med pursern som beklagar den otrevliga passagerarn som tagit min plats. Jag nämner då det märkliga i att det sitter någon på mitten platsen och får följande svar: "Jag tyckte också det var väldigt märkligt och tittade på passagerarlistan. Han som sitter mellan er är också Diamond och har valt den platsen". Han tog till och med fram passagerarlistan och visade mig. Är det någon här som kan tänka sig varför någon skulle välja en mittenplats mellan två personer på ett flyg med hela lediga rader?

Jag har råkat ut för liknande situation. Vi var två som reste tillsammans, placerade fönster+gång. En person valde sätet mellan oss, trots att kabinen var knappt halvfull. Resultatet blev att vi två flyttade till en annan rad, så mittsätesryttaren fick en hel 3:a för sig själv. Om det var planerat eller ej vet jag inte.
 

bossefin

Medlem
ARN - HKG den 11 mars. CU till Business från Plus. Purser gick runt till alla EBD (var typ 8 st i Business) och hälsade välkommen och pratade en stund. Höll på att missa mig men kom tillbaka och bad om ursäkt för det.
 
Har knåpat ihop ett mail som innehåller en bild på det svullna knät med ett fint blåmärke. Lite allmän klagan över att jag inte kunde få block då kärran inte var full. Jag blev påkörd av en bil ute på den kinesiska landsbygden så min högra axel var inye i topptrim så därav undran (så jag kunde få breda ut mig) Det fanns flera lediga platser med singelpax så de borde ha kunnat göra en rokad.
Det i kombo med allmänt "skit" samlat från flera tidigare flighter gjorde att jag skriver. Dessutom så funkade inte usb uttaget och tjingsaren bredvid mig var en egoist.
Nåväl. Hoppas på bot och bättring då har 3 st long h inplanerat de nästkommande 4 veckorna.
Nu kom svaret.
En ursäkt och 6000 extrapoäng är det hela "värt"
Skamligt är ordet.
 

Johan67

Medlem
Jag är EBD och min andra hälft EBG.

Vi har en Eurobonus-award bokad med "2-4-1" samt poäng från EBG-kontot.

1. Finns det anledning att jag får mitt EBD inlagt i bokningen?

2. Kommer mitt EBD automatiskt att hamna i bokningen när jag som inloggad gör online-checkin?
 
Jag är EBD och min andra hälft EBG.

Vi har en Eurobonus-award bokad med "2-4-1" samt poäng från EBG-kontot.

1. Finns det anledning att jag får mitt EBD inlagt i bokningen?

2. Kommer mitt EBD automatiskt att hamna i bokningen när jag som inloggad gör online-checkin?
Om det är en resa med SAS så kan det ju vara en idé i händelse av strul med flyget. Görs enklast på Wideröes hemsida.

På tvåan svarar jag: nej det tror jag inte. Men är inte helt hemma på den nya hemsidan...

Edit: länk till Wideröe: Legg til EuroBonus-nummer i bestillingen | Widerøe
 
Last edited:
Toppen