Senaste nytt

MegaFlyer

Medlem
Halloj,

Många fina inlägg här.

Är det någon som kan sammanfatta - vilken firma är bäst gällande uppgraderingar och service?

Hyrde just bil hos Sixt, bokade något litet tror att det var en Focus och fick en BMW 2-serie som gått 160 mil.

Varning: höll på att köpa ngn typ av uppfyllningstjänst där Sixt tankar bilen efter återlämning - de tar då samma literpris som på mack och bjuder samtidigt på fem liter. Grejen är att de tar betalt för en hel tank, oavsett hur mycket som lämnas kvar vid returen. Jag fick det förklarat som att man betalar för att de fyller upp bilen med de antal liter som saknas till full tank.
 

Jonas C

Medlem
Ort: Teneriffe South Airport
Bokat via: SIXT.se
Bokade: Mini Cooper eller liknande.
Gratis uppgradering: Typ
Fick: BMW 218d Cabriolet
Status på bokningen: Platinum

Mycket rolig bil att köra runt på ön med, då man kunde ha det riktigt skoj på de krokiga bergsvägarna. Vädret varierade ganska kraftigt under min vistelse. Spöregn ena stunden och solsken den andra. Tack och lov kunde man snabbt stanna av vid vägkanten och fälla upp taket när det började droppa regn.

IMG_2357.JPG IMG_2362.JPG IMG_2367.JPG
 
Ort: Stockholm Sveavägen
Bokat via: Avis Eurobonussida
Bokade: VW Golf
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Kia Optima GT kombi 4x4 med allt i utrustningsväg
Status på bokningen: Ingen, första Avis-hyran

Plus för trevlig personal, uppgradering och gratis extraförare som inte behövde vara med vid upphämtning.
Minus för att trängselskatten läggs på hyran + moms samt att man hämtar bilen i garage vid Odenplan.
 

Hachans

Medlem
Ort: Uppsala Kvarnängsvägen
Bokat via: Avis Eurobonussida
Bokade: Mitsubishi SUV-någonting
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo XC70
Status på bokningen: Ingen

Valde Avis för att inte få en Volvo. Fick en Volvo ändå. Som inte bara var skittråkig att köra utan också var ostädad och fultankad.
 
Företag: Sixt
Ort: Stockholms centralstation
Bokat via. sixt.se
Bokade: billigast möjliga = smart for two
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Mercedes A180
Status på bokningen: sixt platinum
Pris: 433:-/dygn

Tredje gången jag hyr hos Sixt sen jag fick Sixt Platinum (vilket jag fick tack vare det här eminenta forumet) och jag har har blivit uppgraderad varje gång.
Idag fick jag välja på A3, 1-serie, A-klass och Mini Cooper.
Kommer hålla mig till Sixt så länge det finns att välja på.
 

Jonas C

Medlem
Lönar sig inte för mig att försäkra mig, jag har 50-60 hyror per år och väldigt sällan skador. Billigare att betala den högre självrisken när något händer.
Detta kostade 1400:- det är typ kostnaden för försäkring på 8 hyror, så i år kan jag skrapa 4-5 fälgar till och det blir billigare än försäkringen.
Så man blir inte blåst på kostnaden för en ny fälg? Typ 6-10000kr.
 

jonten

Medlem
Så man blir inte blåst på kostnaden för en ny fälg? Typ 6-10000kr.
Beror väl på dagsformen och hur viktig kund man är, men man får nog stå på sig. För något år sen så erbjöd jag mig att köpa en ny fälg för att de ville ha typ 3-4000:-, det var Avis och då sjönk det typ till 2000:-
 
Beror väl på dagsformen och hur viktig kund man är, men man får nog stå på sig. För något år sen så erbjöd jag mig att köpa en ny fälg för att de ville ha typ 3-4000:-, det var Avis och då sjönk det typ till 2000:-
Nu glider vi lite OT, men det finns ju bolag, t.ex. Annual Car Hire Excess Insurance from £37.99 | iCarhire© som för ca 350kr per år ger dig självriskeliminering. Då räcker det med att du skrapar en fälg vart fjärde år för att det ska löna sig...
 
Toppen