Senaste nytt

Penedes / Salou

Anfield

Medlem
Hej !

Anfield Junior ska ner på en cup i Salou, då funderar fru Anfield och jag på att ta oss till Penedes för att kika och smaka på lite Cava.

Någon som har några tips på vad man ska se där ? någon bra Cava gård :)

Hur tar man sig enklast från El Prat Barcelonas flygplats dit ?

Är det någon som har några tips på saker att göra i Salou
'
Tackar !!
 

Direktorn

Medlem
Var i Salou förra sommaren. Vi tog tåg från stationen Sants i Barcelona, ca en timme fungerade bra. Kändast i Salou är väl port aventura nöjespark. Var inte dit själv. Tyckte Salou var fint, speciellt om man går strandpromenaden mot Cambrils, där är stranden väldigt fin.
 

Erik M

Medlem
Sant Sadurní d'Anoia är värt ett besök tycker jag. Definitivt om man gillar cava, då är det förstås ett solklart måste. Jag och sambon åkte till några producenter och åt en bra lunch, drack cava på barer osv.. Blir en aning klurigt om man ska ta sig omkring utan bil, men så är det ju alltid med vingårdbesök. Man kan dock med fördel ta tåg till byn och sen gå omkring.

Vi var bland annat hos Agustí Torelló Mata. Det var häftigt. Vi skippade de stora fabrikerna.
 

mtlmr

Medlem
Sant Sadurní är definitivt värt ett besök. Byn är jäkligt mysig och avstånden är inte jättelånga och det går därmed att gå runt. Då kan man ta tåget från Barcelona.

Vet inte om det finns cykel tillgängligt, det hade jag satsat på om man inte har någon i sällskapet som är beredd på att spotta. Själv hade jag en kompis som körde runt på oss.

Var på Castelroig som var jäkligt bra, och tog även Freixenets rundtur som kontrast. Har man gillat Carlsberg/Heinekens turer, kan man uppskatta den också, jag gjorde det.
 

Direktorn

Medlem
Håller med ovanstående skribenter om att besöka Cavaproducenter. Har själv besökt Codorniu vilket var mycket bra. Vet dock inte om det är närmare från Salou än från Barcelona?
 
Toppen