Senaste nytt

Kristianstad kan få tillbaka sin flygtrafik

Jacob

Medlem
Förhandlingarna är i full gång på att åter få reguljär flygtrafik mellan Kristianstad och Stockholm. Det flygbolag som står på farstun är Jönköpingsbaserade Flyglinjen Vätterbygden AB som är intresserade av att återuppta linjen, med lite tur redan efter sommaren. En förutsättning för att linjen ska lyckas är dock att regionen marknadsförs bättre, någon som det lokala näringslivet är överens om.

Slutgiltigt beslut om linjen väntas komma redan på fredag, förhoppningen är att linjen i så fall ska vara igång i mitten på augusti efter sommarsemestern.

Även Nextjet har tidigare visat intresse av att starta linjen men har krävt garantier som bedömts som orimliga.

Källa: Kristianstadsbladet
 

Xilan

Medlem
Jag utgår från att det handlar om en linje till Arlanda men jag kan inte få det bekräftat i artikeln. Vet någon nåt mer?
 

Jacob

Medlem
Nu är det formellt klart.

2012-07-06 10:50

Kristianstad Airports ägare fick idag information om överenskommelse med Flyglinjen Vätterbygden AB. Styrelsen har gett flygplatsens ledning uppdrag att teckna avtal med Flyglinjen Vätterbygdens blivande dotterbolag Flyglinjen Kristianstad AB. Det innebär att efter sommaren ska det återigen gå reguljärflyg mellan Kristianstad och Stockholm.

Flyglinjen Kristianstad AB beräknas att med start i augusti trafikera sträckan Kristianstad–Stockholm med tre turer i vardera riktning på vardagarna.
 

Xilan

Medlem
Är det helt självklart att det är Arlanda som avses? Jag tycker att pressmeddelandet borde vara mer precist än att bara skriva "Stockholm".
 
Toppen