Senaste nytt

Ny lounge Weltbürger/Global Citizen på Tegel terminal C airside!

NyfikenGrau

Medlem
I februari öppnade en ny tredjepartslounge i terminal C, för de flesta här perfekt belägen precis i korridoren mellan gaterna C60-C73 (Air Berlins linjer till/från Arlanda, Kastrup och Landvetter använder oftast dessa, annars C38-57 som nås med gångväg airside) och C80-C89 (Air Berlins nya longhauldel).

Air Berlin topbonus Gold ger tillträde oavsett kabinklass vid flyg med Air Berlin. Jag kan inte uttala mig om tillträde för andra OW-statuskort, tänkte tyvärr inte på att kolla det men utgår från att OW sapphire och uppåt har tillträde vid flyg med Air Berlin.

Loungen är inte stor och hade ett litet men föredömligt frukostutbud, kvalitet istället för kvantitet skulle jag vilja säga; färdigblandad müsli med yoghurt och bär, croissanter och ett par andra "pastries", riktigt bra Brötchen/frallor (helt klart bäst av alla som erbjuds vid frukost på någon TXL-lounge), diverse vanliga pålägg och dessutom färdiga sallader/kallrätter från Marché. I dryckesväg finns vanlig kaffemaskin med de vanligaste typerna av kaffe, diverse läskedrycker, äppeljuice och öl samt vin - dock ingen starksprit!

Ta till höger efter receptionen så når man via trappa loungens övervåning med mer plats men lite mindre matutbud. Ytterligare en trappa upp ligger i tysk ordning ett väl tilltaget rökrum.

I entréplan och även en trappa upp finns relativt gott om platser med vägguttag.

Jag bifogar lite bilder för att illustrera det jag skrivit om, men ber om ursäkt dels för att jag inte tänkte på att dokumentera enligt standardformatet för loungerecensioner här, dels för att jag helt enkelt är en högst ofrivillig och därmed totalt otränad fotograf ;)

20170309_074411[1].jpg


20170309_074419[1].jpg


20170309_074522[1].jpg


20170309_074531[1].jpg


20170309_074534[1].jpg

20170309_074538[1].jpg


20170309_074544[1].jpg


20170309_074655[1].jpg



Sammanfattningsvis tycker jag loungen innebär ett stort lyft för terminal C som nu börjar framstå som den bästa i Berlin (nåja, inte svårt) att resa från och framför allt byta på.
Finns eventuellt risk för att den blir överfull t.ex. när flera USA-flyg ska gå samtidigt på förmiddagen.
 
Toppen