Senaste nytt

Hur är Singapore Airlines i Economy på dessa sträckor.

joa

Medlem
Skall till Kuala Lumpur och har alltid flygit Thai. Nu skall jag dit över påsk på jobb och Thai går bort eftersom de inte finns några biljetter som fixar firmans policy.
Då jag vägrar åka Quatar och inte vill åka KLM (mån om mitt guldkort på SAS) så är Singapore Airlines ett alternativ jag har (i princip det enda den veckan).
Har aldrig i hela mitt liv flygit med Singapore Airlines.

Hur är dom att flyga med på sträckan Köpenhamn till Singapore (Flight 351 och
Boeing 777-200/200ER)
och sedan hem från Singapore till Frankfurt (Flight 26 och
med Airbus Industrie A380-800)? Det blir ekonomi om jag inte väljer att försöka uppgradera men det är tveksamt.
 

HenrikT

Medlem
Jag har flugit SQ351 i Economy och var så nöjd man kan vara när man åker Economy. Personalen trevlig och mycket tillmötesgående. Bra och rikligt med mat och dryck. 777:eek:rna från Köpenhamn har några år på nacken men känns fräscha. Om jag måste åka Economy så är SQ ett av de absolut bästa valen du kan göra.
 

palmen

Moderator
Flög Singapores A380 när den var helt ny och det var en riktigt bra flygning. Hade bra utrymme för benen och maten var helt ok. Det är ju rätt länge sedan men mig veterligen har de inte ändrat layout i kabinen i alla fall.
 

AndersSt

Medlem
Jag har också väldigt goda erfarenheter av Singapore Airlines Boeing 777 CPH-SIN (SQ351) i Economy. Trevlig kabinpersonal, riktigt god mat och inget knussel med drycker. Bra pitch och bekväm stol.
 

Mayer

Medlem
Håller med ovanstående. SQ352 och SQ325, Bra stolar, personalen bättre än många av mina LH flygningar i economy. Väldigt bra mat. Håller med om att 777an kändes lite omodern men bekvämare stol än 747-8 minns jag att jag tyckte.
 

Smuffe

Medlem
Jag kapar tråden lite grann... Hur är SQ Premium Economy kontra vanlig economy?
Är det värt en tight connection via Frankfurt och välja 777 eller ska man satsa på A350 från Arlanda trots några poäng mindre?

Hittat pris för 9473kr till Manila mellan juni och sista veckan i augusti och det känns riktigt prisvärt!

@joa Tack för lånet av tråden. ;)
 

ACervin

Medlem
Är inte premium economy på Singapore Airlines en ganska ny produkt? Undrar hur många som hunnit prova? Jag har själv inte provat även om jag har med de bra priserna från Arlanda till Australien i business, från 21 till 23 KKr flugit mycket med dem på sistone. Det är ju som nämnts ovan överlag bra service med Singapore och Changi är en bra flygplats att byta på. Glöm inte badbyxorna.
 

Smuffe

Medlem
Det kan nog stämma. Priset är ändå rätt bra, strax över 9400kr tur och retur och med A350.
Självklart åker badbyxorna med, väljer tidigaste avgången från Manila så tar jag en lunch i loungen och drar till takpoolen. :)
 
Toppen