Senaste nytt

British Airways lanserar "Know Me"

twiggs

Medlem
Öh, är det ingen av er som tycker att det är lite creepy?

Exakt min tanke!

Jag vill verkligen inte trampa på några tår här men serveringspersonal tycker jag ska ge blanka fan i hur ofta jag sitter på den eller den kabinen, vilken min föregående flygning varit eller vad som helst som egentligen är ovidkommande.

Verkar som att jag är ett fåtal av passagerarna som INTE uppskattar att bli tilltalad i onödan. För mig är flygresan något som jag bara vill ska ta slut så snart som möjligt och jag vågar då lova att den inte känns kortare för att någon ombord frågar mig hur gammal jag är, hur min dag varit, om jag vill ha huvudvärkstablett, om jag vill ha champagne...

Då föredrar jag faktiskt den sura Anna-Grete som är äldre än självaste gatan hon föddes på och mer bitter än jag vet inte vad. Viva la SAS!
 

henrik l

Medlem
CSD använder denna information när dom går runt och hälsar på alla i F kabinen samt Goldcards (detta är enligt boken, latmaskar kanske inte gör det).

Hur långt ned i kabinklasserna ska dom hälsa på "Guldkorten"? Jag körde fem ben i C med Cathay i veckoslutet och var enda gång kom CSD och hälsade, plus en av flygvärdinnorna. Vid åtminstone hälften av tillfällena tilltalades jag även med titel. Som framgått tidigare som har dom en riktigt vass mjukvara.
 

Concorde

Founding Member
Inget creepy eller märkligt med detta. Det finns så mycket mer information ute om er än ni anar.

Ingen kommer fråga om din ålder. :rolleyes: Den enda information som finns är information som alla flygbolag redan har. BA väljer att använda denna proaktivt och göra resan bättre och kunna hjälpa er vid förseningar mm.

Ha så trevligt med SAS då... som för övrigt har manifest med en hel del information om dig ;)
 

Concorde

Founding Member
Hur långt ned i kabinklasserna ska dom hälsa på "Guldkorten"? Jag körde fem ben i C med Cathay i veckoslutet och var enda gång kom CSD och hälsade, plus en av flygvärdinnorna. Vid åtminstone hälften av tillfällena tilltalades jag även med titel. Som framgått tidigare som har dom en riktigt vass mjukvara.

Policy är alla kabiner på long-haul. Som regel händer det i Club och First, ibland i WT+ och sällan i WT.
 

Jacob

Medlem
Öh, är det ingen av er som tycker att det är lite creepy?
Jag kan förstå din tanke. Jag har ju själv upplevt liknande situationer och visst kan det kännas lite som "big brother watches you" när en flygvärdinna vet saker om dig som du inte själv berättat och du inte vet varför hon vet det. Det är inte självklart att det upplevs som positivt.

Det kan ju också kännas pinsamt för någon som vill försöka verka världsvan och så kommer en flygvärdinna fram och påpekar att hon vet att det är passagerarens första flygning i en premium kabin. :)

Jag tror det handlar väldigt mycket om hur det framställs och hanteras, om de nämner hur de vet vissa saker och hur de hanterar passagerarens reaktion. Vi får hoppas att de kan hantera informationen med lite fingertoppskänsla helt enkelt.
 

doc

Medlem
British Airways lanserar "Know Me"

Ja, jag tycker det är mindre creepy att flygbolagen vet vem jag är än att ICA. Nu vet ju ICA min veckokonsumption av mjölk och hur mycket toapapper jag gör av med.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, jag tycker det är mindre creepy att flygbolagen vet vem jag är än att ICA. Nu vet ju ICA min veckokonsumption av mjölk och hur mycket toapapper jag gör av med.

ICA kommer ständigt med Lipton Yellow Label erbjudande trots att jag köper aldrig den. :rolleyes:
 
Toppen