Senaste nytt

Väger SAS handbagage?

ACervin

Medlem
Easyjet har ingen begränsing på handbagagets vikt utan endast storlek.
All customers can take ONE cabin bag on board. There’s no weight limit but we do ask that you are able to lift it into the overhead locker. Size allowed is maximum 56x45x25cm (including handles and wheels).
 

Kris

Medlem
LHR -CPH i veckan. Vågen var parat vid gate, men jag blev inte drabbad. Gatepersonalen pratade dock om vågen och pekade på den som om det vore världens åttonde underverk...
 

Flyerbandit

Medlem
LHR-CPH SK1516 just nu
Vägning av bagage och utrop innan boarding för att få frivilliga att checka väskor.
Fick väga min väska i prioboarding, lite övervikt var tydligen ok som EBD i plus.
 

Osten

Medlem
LHR-ARN SK534 i söndags, samma som de flesta ovan.
Utrop om frivilliga att checka in, samt vägning vid passering genom gaten.
Frugans väska låg på 9,3 kg men slapp checka in, verkar vara lite från person till person...
 

BCflyer

Medlem
Fick igår höra från Swedavia att SAS högsta önskan är att kontrollera handbagaget hårdare
 

Attachments

  • 3FE0A77A-9B4A-408B-9AB7-56C4A741DDDC.jpeg
    3FE0A77A-9B4A-408B-9AB7-56C4A741DDDC.jpeg
    98,5 KB · Visningar: 467
  • 0022BCBA-DB0D-4FD3-B3BD-1E8F7F0A3272.jpeg
    0022BCBA-DB0D-4FD3-B3BD-1E8F7F0A3272.jpeg
    52,2 KB · Visningar: 434

magost

Medlem
Vad har de då för plan att göra med väskor som väger för mycket, eller är för stora?
Många kanske går med på att checka in väska, men är det bara vikten kommer folk att
börjar ställa sig i kön och stoppa saker i fickorna, kaos och fördröjd boarding följer.

Jag råkade ut för vägning av handbagage en gång i Sydney, det var bara "stopp du kommer inte vidare till gaterna".
Det var mitt problem, inte tal om att checka in, det var inte möjligt. Alla som fick det gick runt hörnet eller stod framför den
sura damen med vågen och stoppade saker i fickorna tog på sig tredubbla jackor tills de kom under gränsen.
Sen stoppades allt tillbaks. Helt absurd situation o_O Antar att man ville statuera exempel så folk var rädda senare.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

danielhog

Medlem
Vad har de då för plan att göra med väskor som väger för mycket, eller är för stora?
Många kanske går med på att checka in väska, men är det bara vikten kommer folk att
börjar ställa sig i kön och stoppa saker i fickorna, kaos och fördröjd boarding följer.

Jag råkade ut för vägning av handbagage en gång i Sydney, det var bara "stopp du kommer inte vidare till gaterna".
Det var mitt problem, inte tal om att checka in, det var inte möjligt. Alla som fick det gick runt hörnet eller stod framför den
sura damen med vågen och stoppade saker i fickorna tog på sig tredubbla jackor tills de kom under gränsen.
Sen stoppades allt tillbaks. Helt absurd situation o_O Antar att man ville statuera exempel så folk var rädda senare.
Du kan ju inte skylla på någon annan och att ”det inte var ditt problem” när det finns tydliga begränsningar angivna från flygbolaget innan. Följ eller chansa. Mer kontroller tills folk följer reglerna!
 
Toppen