Senaste nytt

Letar bonusresa med Air France Stockholm-Rio De Janeiro

Mauricio

Medlem
Tänkte ge KLM en chans och boka en bonusresa från ARN-GIG i C för att hälsa på gamla vänner och klasskamrater i Sao paulo, enligt hemsidan skall det gå att boka för 40000 miles i Y och 80000 miles i C, får inte upp en enda flygresa till dessa priser. Kul semester, har gått och väntat på att det ska bli den 28/6 för att kunna boka resan men det här sög ju. Får donera bort alla 172000 poäng från flyingblue kontot. Har du någon kommentar kring detta Karin?

Promo Awards@ - Flying Blue News
 

agehall

Medlem
Nu är jag inte Karin, men jag hittar datum i Augusti. Dock inte många, men de finns. Vilka datum tittade du på?
 

Mauricio

Medlem
Gärna tidigt i Juli, kan även tänkas åka ARN-EZE för att sedan boka separat EZE-SCL med *A poäng jag har. Hade tänkt mig något i stil med 5 Juli - 20 Juli. Lyckas inte hitta nånting :(
 

agehall

Medlem
Det är ju rätt snart och mitt under semesterperioden här, så det skulle inte förvåna mig ifall det är fullt på flygen då redan nu. Man kan ju dock tycka att det är lite fult att köra promos på linjer där det redan är fullbokat, men så kanske det ser ut överallt just nu.
 

Mauricio

Medlem
Ok fick kompromissa lite och lyckades boka 10 juli - 24 juli, efter åtta samtal till flyingblue eftersom betalning gick inte att genomföra på hemsidan. Sedan lovade killen mig att han skulle ordnat det bara jag gav honom mina kreditkortsuppgifter, sagt och gjort men ingen biljett utställd. Ringde in en sista gång och fick hjälp av en trevlig dam som lyckades ordna allting men ändå drogs dubbla avgifter, så istället för 3500 drogs 7000kr. Har tagit mig hela dagen för att boka biljetten och ändå har jag inte lyckats få det på papper. Milesen är dragna och även pengarna. Ska försöka ringa Karin imorgon och se om hon kan lösa detta på något smidigt sätt. Ska det vara så svårt att boka en bonusresa?
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Tack for samtalet tidigare i dag, och nu ska allt vara i sin ordning hoppas jag... Trevlig resa!!! Karin


Tänkte ge KLM en chans och boka en bonusresa från ARN-GIG i C för att hälsa på gamla vänner och klasskamrater i Sao paulo, enligt hemsidan skall det gå att boka för 40000 miles i Y och 80000 miles i C, får inte upp en enda flygresa till dessa priser. Kul semester, har gått och väntat på att det ska bli den 28/6 för att kunna boka resan men det här sög ju. Får donera bort alla 172000 poäng från flyingblue kontot. Har du någon kommentar kring detta Karin?

Promo Awards@ - Flying Blue News
 

Mauricio

Medlem
Tack för hjälpen Karin! Oerhört engagerad och duktigt gjort. Vi hade en väldigt trevlig pratstund dessutom! Den enda biten som fattas är att avgifterna & skatterna drogs två gånger av Flying blue. Talade först med en person som förklarade att bokningen skulle gå igenom inom loppet av två timmar (för att det var ett promo erbjudande) och att det enda han behövde var kreditkortsuppgifterna vilket jag gav honom, dock försvann bokningen från flying blue kontot och då ringde jag in igen. Talade då med en väldigt trevlig tjej som lovade att hon skulle hjälpa mig med biljetteringen, hon bad om uppgifterna igen för kreditkortet och lyckades fixa biljetterna eftersom att hon kunde se bokningsreferensa sedan tidigare. Som sagt tidigare så drogs ytterligare 350€ från mitt kort och jag fick ringa en tredje gång. Hon i telefon kunde inte hjälpa mig utan bad mig ringa till min bank och få en bekräftelse om att det dragits dubbelt, för hon kunde bara se en betalning. Har nu mailat banken och hoppas på att dem kan hjälpa mig. Har totalt lagt ner för många timmar på att få ihop bokningen, är ganska säker på att 7/10 hade gett upp relativt fort och bara bokat en vanlig biljett istället för att traggla med detta. Får hoppas resan bjuder på en bra upplevelse och att pengarna för dubbla avgifter kommer till rätt konto :)
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej M! Sjalv hade jag trottnat for lange sedan, bra gjort att vara sa uthallig! ;) Som jag mailade dig sa verkar detta tyvarr vara nastan sa komplicerat som vi befarat, men jag aterkommer da jag vet exakt hur vi ska bete oss! Trevig kvall!
 
Toppen