Senaste nytt

Qsuite - Qatar Airways nya business class

Andrew

Medlem
Idag har QR äntligen lanserat sin nya business class, Qsuite.



Den är klart bättre än vad jag vågat hoppas - egna suiter, möjlighet att sitta tillsammans, sova i dubbelsäng och, för familjer, ha en liten "kub" med 4 platser ihop. Väldigt bra!

Sätena kommer rullas ut till A350 och 777-flottan. Dreamlinern och A380 kommer få specialanpassad variant av Qsuite, pga. platsbrist i 787 och A380:s kurvade väggar.
 

Homer

Medlem
Sätena ser ut att vara väldigt smala?

F5I2hSM.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

trskial

Medlem
Snygga säten men synd att Qatar flyger med dreamliner från Oslo, jag gillar inte det direkt eftersom config i business är 1-2-1. Därför väljer jag emirates som kör b777 med 2-3-2 config från Oslo. Hade Qatar flygit me b777 från Oslo så hade jag prövat dom men inte som läget är nu :)
 

Abbs

Medlem
Sätena ser ut att vara väldigt smala?

F5I2hSM.jpg
Är väl mycket på grund av vidvinkeln, men jag ser väldigt smalt ut. Ser det inte som en omöjlighet att ens axlar slår i "väggen" i den där stolen.
Snygga säten men synd att Qatar flyger med dreamliner från Oslo, jag gillar inte det direkt eftersom config i business är 1-2-1. Därför väljer jag emirates som kör b777 med 2-3-2 config från Oslo. Hade Qatar flygit me b777 från Oslo så hade jag prövat dom men inte som läget är nu :)
Detta förstår jag inte, du föredrar 2-3-2 över 1-2-1?
 

JacobGBG

Medlem
Snygga säten men synd att Qatar flyger med dreamliner från Oslo, jag gillar inte det direkt eftersom config i business är 1-2-1. Därför väljer jag emirates som kör b777 med 2-3-2 config från Oslo. Hade Qatar flygit me b777 från Oslo så hade jag prövat dom men inte som läget är nu :)

Jag förutsätter att det är för att du flyger med någon annan?
 

Homer

Medlem
Visst är det smalt
33195274801_4f5bf3b9f7_o.jpg


Det extra "sätet" som Qatarchefen sitter på finns väl där för att den som sitter bakom ska ha ett utrymme för fötterna (båda gubbarna sitter på extrasätet)
33167845462_2d7def1e2d_o.jpg




och det här ser ut ungefär som BA Club World 2.0 fast med dörrar
33189561931_d0ebf8ff59_o.jpg
 
Toppen