Senaste nytt

Status Match - från Eurobonus Gold till One World motsvarighet

AOS

Medlem
Hej,

Har ni några exempel på vilket bolag som tillåter statusmatchning inom OW?

Är EBG idag och flyger mestadels från London och har intrycket av att OW/BA's rewards med AVIOS är mycket bättre än Star Alliance.

Jag ringde BA igår här i UK och de sa att de ej gör statusmatchning så mina frågor är:
1) Finns det någon annan inom OW som gör det?
2) Om jag har Guldmotsvarighet med en OW partner och flyger BA - får jag samma airmiles som BAEC?
3) Kan jag flytta mina OW poäng till Avios.com och boka därifrån och således kombinera Avios från Amex, BAEC och OW bolaget som förhoppningsvis status matchar?

Tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Air Berlin har gjort matchningar tidigare, vet inte om det fortfarande gäller
Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

2. Nej, du tjänar poäng till det bolagets program. Hur mycket man tjänar är olika för varje program och vilka du reser med.
3. Mig veterligen kan du inte göra det. Avios kommer in när du har ditt Executive Club medlemskap inlagt i bokningen för intjäning av poäng. Du kan inte flytta topbonus poäng från Air Berlin till Avios hos British Airways.
 

agehall

Medlem
3) Kan jag flytta mina OW poäng till Avios.com och boka därifrån och således kombinera Avios från Amex, BAEC och OW bolaget som förhoppningsvis status matchar?
Nej. Avios är en viss valuta som BA och Iberia använder i sina program. Andra program kan inte (på något vettigt sätt) växla över poäng till Avios.
 

AOS

Medlem
Tack för svar!
Tror det kan vara värt att fortsätta med EBG och samla Avios via Amex och enstaka BA flygningar per år.
 

Mikeswe

Medlem
Jag har matchat emot Latam pass (LAN) x 2 som EBD. Verkar som de för en månad kan ha ändrat reglerna, men är värt ett försök.

Som EBD matchade de mig till Latam Black (OW Emerald).

Detta ger en hel del riktigt bra förmåner inom LAN också, ger complimentary uppgraderingar vis tillgång i C (blev uppgraderad till C 8 av 8 flygningar med dem BOG-GRU, BOG-SCL förra året t.ex.).
 

AABack2ARN

Medlem
Hade du någon status innan hos Latam? Helt otroligt generöst att matcha ett Star Gold mot oneworld Emerald :)
 

Mikeswe

Medlem
@AABack2ARN Nej ingen status innan.

Svaret ifrån dem från 2016-10-20, orkar
Inte översätta, men var precis i ändringen mellan LANPASS och LATAM pass, men nivåerna var samma. Kunde matcha både emot Lanpass comodoro (2015) och Latampass (2016) som båda är Emerald status.

"Estimado Socio
Le informamos que ya se encuentra realizada la homologación de compañías aéreas (Match).

Le damos la bienvenida al programa de pasajero frecuente LANPASS, su categoría de socio es Black.

Para mayor información puede revisar su estado de cuenta en nuestra página web www.Lan.com


Atentamente

Atención al Cliente
LATAM Airlines
 

Buffy

Medlem
Jag har matchat emot Latam pass (LAN) x 2 som EBD. Verkar som de för en månad kan ha ändrat reglerna, men är värt ett försök.

Som EBD matchade de mig till Latam Black (OW Emerald).

Detta ger en hel del riktigt bra förmåner inom LAN också, ger complimentary uppgraderingar vis tillgång i C (blev uppgraderad till C 8 av 8 flygningar med dem BOG-GRU, BOG-SCL förra året t.ex.).
Du har matchat mot dem 2 ggr totalt, eller förstår jag fel? Jag fick Platinum mot EBG i januari.
 

Mikeswe

Medlem
@Buffy : Stämmer. En gång emot LANpass (2 år sedan), därefter i Oktober förra året emot LATAM pass (som de rebrandade programmet till efter den totala LAN / TAM integrationen).

Som sagt, EBD gav Emerald status båda gångerna (LANpass Comodoro samt LATAM pass Black).
 
Toppen