Senaste nytt

Gäster i British Airways lounger - Hur fungerar det egentligen?

KeXx

Medlem
Nu kommer en fråga som jag grubblat ett litet tag på som gäller inträde i lounge.

Jag är BAEC Silver och får således gästa en person i loungerna. Så långt är jag med i resonomanget.
Det jag har funderat på är om jag och sambon ska iväg med dottern som är nio år gammal. Då sambon endast är BAEC Bronze så har hon ingen tillgång till lounge om hon inte flyger Club World eller motsvarande, och då är ju frågan om jag kan få med mig båda två in i loungen? Förstår att det kan bli svårare om jag har båda döttrarna med mig, men samtidigt kan jag ju inte bara lämna ett (eller eventuellt två barn) utanför loungen.

Eller ska man spela lite personalroulette? D.v.s. att det varierar från fall till fall.
Någon med erfarenheter av detta?

Detta kan ju vara bra att veta när man väl ska iväg för jag vet att min äldsta gärna vill se hur det ser ut i en lounge.
 

Senator

Moderator
Här är BAEC lite snåla tycker jag. Både SAS och Lufthansa tillåter familjer; barn i sällskap med kortinnehavare.

Ett tips jag läste var att ringa loungen några dagar innan, fråga efter en chef och fråga denne snällt :p
 

Homer

Medlem
Om det är LHR T5 du ska till kan du gästa in sambon i en lounge sen tar du dottern med dig till en annan ;)
 
Toppen