Senaste nytt

Tips på lounger i Lissabon (LIS) - reser till Frankfurt i business class

SvartMjolk

Medlem
Jag ska flyga min första resa i business om cirka 3 veckor. Jag kommer åka från LIS till GOT via FRA. Då jag måste checka ut klockan 12 från mitt hotell och flighten inte avgår förrän 16.30 har jag tänkt åka till flygplatsen och kika in på någon lounge.

Är det någon som vet om det är värt att spendera tid i någon av loungerna på LIS? Vilka kommer jag in i med business-biljett?

Tacksam för alla tips!
 

fly4fun

Medlem
Jag var i TAP loungen i Lissabon för någon månad sedan. Ganska mörk, tråkig och instängd. En av de sämre loungerna jag varit i.
 

Jonas C

Medlem
Var i TAP Executive Loungen för lite drygt två veckor sen. Det stämmer bra att det är mörkt och instängt då det inte finns några fönster, därmed inget naturligt ljus. Lite nattklubbskänsla över stället, men vissa delar är faktiskt rätt trevliga, t.ex sittgruppen med recliner fåtöljer. Där är belysningen ganska trevlig.

Matmässigt är det ganska standard. Ingen riktig mat utan mestadels plockmat, t.ex små smörgåsar, tartletter, kallskuret. Även dryckes utbudet är ganska mediokert. Whiskey och Gin finns. Dock ett väldigt bra utbud på viner, så på 4 timmar hinner du nog pröva de flesta ;)
 

SvartMjolk

Medlem
Tack för input! Vin låter ju trevlig om inte annat.

Tyvärr har jag inte så lång tid på mig i Frankfurt. Annars hade det var trevligare att spendera längre tid där kanske:)
 

Senator

Moderator
Lufthansa FTL och affärsklassloungen är inte så mycket att jubla över, då är TAP Executive bättre om du inte har Star Gold, då är SEN ganska ok om det inte är fullt.

Jag har varit i två olika lounger på LIS som LH SEN, men jag tyckte TAP var ok dock lite mörkt som beskrivs ovan. Dock väldigt svårt att hålla fingrarna från tartletter som jag tyckte var goda med en kall öl :cool: Nu var detta iofs i 2010 senast, så en del kan ha ändrats.
 

SvartMjolk

Medlem
Jag har varit i två olika lounger på LIS som LH SEN, men jag tyckte TAP var ok dock lite mörkt som beskrivs ovan. Dock väldigt svårt att hålla fingrarna från tartletter som jag tyckte var goda med en kall öl :cool: Nu var detta iofs i 2010 senast, så en del kan ha ändrats.

Låter ju inte helt fel med tartletter och kall öl:)
 
Toppen