Senaste nytt

VARNING! SAS har "tryckfel" i listan på uppgraderingsbara bokningsklasser

agehall

Medlem
Jag bokade just en biljett med Swiss i bokningsklass H, vilket SAS EB listar som uppgraderingsbar, MEN så är inte fallet. Tydligen ska det, enligt EB-agenten jag pratade med, var U och inte H.

Måste säga att jag blir rätt sur på att de har fel bokningsklasser på hemsidan. Som tur är gick det att avboka biljetten med Swiss, så jag kan boka en ny i rätt klass.
 

agehall

Medlem
Näe, hela deras site verkar ha dött. Heja SAS IT!

edit: flysas.com funkade och jag lyckades få igenom min uppgradering.
 
Last edited:

Lukas2

Medlem
Nu kommer man iaf. in på sas.se. Att de har fel bokningsklass utskrivna känns ju kanske inte lika ok.
 

agehall

Medlem
Det står rätt på www.flysas.com. Frågan är vilka felaktiga klasser de listar där dock...

Jag ska ta och skicka ett officiellt klagomål till dem då detta kostade mig rätt mycket tid att reda ut. Det är inte OK att ha felaktig info sådär.
 

henke12

Medlem
Agehall, Vart och hur kan man göra en sån uppgradering? Och vad kostar den?

Jag har nämligen en resa med LX 11 juli, ARN-ZRH-PMI i U-klass!
 

agehall

Medlem
Logga in på EB-sidorna och kolla så har du ett alternativ för att boka uppgradering. Kostnaden varierar beroende på sträcka, jag (eller rättare sagt min fru) betalade 30k för min uppgradering NBO-ZRH.
 

henke12

Medlem
Perfekt! Tack!

Vi är som sagt 2st som ska åka. Verkar som det kostar 40k poäng ARN-ZRH-PMI. Skrev in bådas namn i dialogen.
Gäller det för båda oss då? Eller kommer priset att gå upp till 80k?

Frågan är om det är värt det.. Man kunde göra det på endast en sträcka då för 20k vilket känns mer värt!
Men om man väljer endast sträcka 1 (ARN-ZRH). Får man bara lounge på ARN och inte i ZRH?
Samt vice verca. Om man uppgraderar sträcka 2 (ZRH-PMI) får man bara lounge i ZRH då?

Bonusfråga: Ändras intjäningen till A3?
 
Last edited:
Toppen