Senaste nytt

Byta kort/program på Swiss-biljett i förväg?

skydiver

Medlem
Ska åka från JNB till ARN via ZRH på torsdag. Upptäckte att den går att uppgradera (H-klass).
Men jag har inte riktigt tillräckligt med poäng på mitt M&M-konto som jag registrerat för flygningen.
Däremot har jag gott om poäng på mitt EB-konto.
Att försöka boka uppgradering via SAS hemsida fungerar inte, troligen för att EB-numret jag uppger inte är registrerat för bokningen. Att försöka boka via LX's/M&Ms hemsida fungerar inte pga att de bara tar M&M-konto, och där saknar jag som sagt poäng.

Någon som vet om jag kan byta bonuskort för min biljett online? Och hur sannolikt är det att detta löser mitt problem? (risken finns väl att det inte fungerar ändå...)

Tack på förhand.
 

cmj

Medlem
Har råkat ut för liknande tidigare, men då har jag ringt till Eurobonus och de har fixat det på telefon.
 

skydiver

Medlem
Det visade sig att det var helt slutsålt i C till att börja med. Och de kör tydligen dessutom med X antal slottar för just upgrades, så även om det hade funnits någon enstaka plats ledig så hade den säkert inte varit tillgänglig för poänguppgradering.

Så problemet var till viss del alltså felaktig felkod på hemsidan.
Nu slapp jag i all afall krångla med att byta kort eller köpa extra miles (vilket var ett annat alternativ), och nästa gång kommer jag att ha tillräckligt med poäng, tack vare nämnd resa :)
 

agehall

Medlem
Tyvärr så är H-klass inte uppgraderingsbar. Jag gick på den niten själv igår. Det är alltså fel på SAS svenska hemsida (flysas.com visar rätt klasser för Swiss).

Om du vill kolla inventory för upgrades på Swiss, så är ExpertFlyer ett utmärkt verktyg. Jag använder det ofta för att kolla tillgänglighet innan jag bokar LX-flighter. Swiss har ofta (iaf när jag tittar) tillgänglighet i I (som är business upgrade award).
 
Toppen