Senaste nytt

Easyjet startar lågprisflygbolag i Afrika

Jacob

Medlem
Inom 3-4 månader väntas det nya flygbolaget vara igång som fått namnet Fastjet. Det är Easyjets grundare Stelios Haji-Ioannou som ligger bakom det nya flygbolaget som inledningsvis kommer flyga mellan Ghana, Kenya, Tanzania och Angola men som hoppas kunna expandera till fler afrikanska länder i framtiden.

Biljetterna väntas ligga på mellan 70 och 80 USD exkl skatter som medelpris men det ska vara möjligt att hitta biljetter för 15-20 USD om man bokar tidigt.

Källa: CNN
 

Palazzi

Medlem
Konstigt att det inte blir någon linje till Marocko eller Egypten, då hade de knutit ihop det europeiska bolagets linjer med det afrikanska.

Annars kommer väl satsningen inte som någon stor överraskning, Easyhotel har väl redan börjat bygga hotell i Afrika.... Tror t.om att det i Johannesburg redan står klart.
 

cmj

Medlem
Som jag har uppfattat det så har Stelios Haji-Ioannou egentligen inte så mycket mer att göra med Easyjet, merän att han äger namnet.
Vet att Stelios hotade med att ta tillbaka namnet "Easyjet" för några år sedan om inte bolaget skärpte till sig och minskade förseningarna.

Stelios threatens to take back easyJet name over delays

Därav kanske inte så konstigt att man inte har några linjer till Marocko eller Egypten eftersom att bolagen inte har något med varandra att göra?!
 

Palazzi

Medlem
Som jag har uppfattat det så har Stelios Haji-Ioannou egentligen inte så mycket mer att göra med Easyjet, merän att han äger namnet.
Vet att Stelios hotade med att ta tillbaka namnet "Easyjet" för några år sedan om inte bolaget skärpte till sig och minskade förseningarna.

Stelios threatens to take back easyJet name over delays

Därav kanske inte så konstigt att man inte har några linjer till Marocko eller Egypten eftersom att bolagen inte har något med varandra att göra?!

OK :) Kände inte till konflikten och dess bakgrund. Då blev det genast mer logiskt... Dock tycker jag ändå det vore smart att koppla samma destinationer som både betjänas av Europeiska och Afrikanska lågprisflyg.
 
Toppen