Senaste nytt

Ska Etihad och Emirates öppna linjer till Arlanda?

Singapore

Medlem
Har hört lite lösa rykten om att Ethiad och Emirates vill öppna linjer till Arlanda från Abu Dhabi respektive Dubai. Någon som vet om det är något på gång? Den andra diskussionen blir, vilken av deras flygplanstyp tror du de kommer att använda sig utav och i så fall varför?
 

henrik l

Medlem
Om dom skulle starta "operations" misstänker jag starkt att vi inte lär få några plan som har kabiner med F pga att den svenska marknaden antagligen inte anses ha potential för att attrahera pax till F-cabinen:( Själv är jag väldigt sugen på att testa Etihad F men då lär det nog bli LHR-Abu Dhabi.
 

flying

Medlem
Hoppet är ju det sista som överger en....

IMG00143-20120408-1608.jpg
 

agehall

Medlem
Det skulle ju iofs inte skada med en linje direkt ner till UAE, men jag är tveksam till att det kommer att bli av.
 

deltamartin

Medlem
Emirates kommer till Arlanda någon gång, det är bara en fråga om när. Se bara på deras expansion de senaste åren, norra Skandinavien är mer eller mindre det enda området i Europa som de ännu inte flyger till.
Sedan ryktades det ju för ett tag sedan att Ethiad skulle öppna en linje till Arlanda, men det blev aldrig officiellt så vi får nog se hur det blir med det.
Om något av bolagen skulle öppna en linje hit så är det nog A330-200 som gäller till en början, förhoppningsvis gör de som EK gjorde i CPH att de ökar kapaciteten efter hand.
 

Dr. Miles

Expert
Om Etihad har plan att bli medlem av oneworld, är Helsingfors mer logisk än Stockholm.
Men som Homer skrev, tror jag också att Etihad inte kommer till Stockholm i snar framtid då de har Air Berlin som feeder.
 
Toppen