Senaste nytt

Club Carlson dining discount

niksal

Medlem
Som ganska frekvent besökare av t.ex. Radisson Blu hotell, blir jag otroligt frustrerad av att man aldrig vet (inte ens receptionen vet) vilken av hotellets restauranger som ger rabatten som man borde få som Club Carlson medlem. Så jag tänkte att kanske vi här kunde skapa en tråd med våra erfarenheter (kanske få den som sticky om den blir populär...)

Mina erfarenheter:

Radisson Blu Scandinava Copenhagen: Endast Mamas & Papas
Radisson Blu Scandinavia Oslo: Jag vet att lobby-baren ger rabatt, och á la carte restaurangen vid den ger också
Radisson Blu Atlantic Stavanger: á la carte restaurangen i andra våningen
Radisson Blu Waterfront Stockholm: RBG restaurangen

Har ni övriga? Sitter t.ex. nu i Radisson Blu Plaza i Oslo, och Lobby baren gav inte rabatt då jag frågade. De kunde inte heller säga vilken som ger rabatten...
 

Airbus747

Medlem
Hur orkar du jaga rabatter, tycker det skulle vara som att kasta sig själv ner i källaren.

// Den alltid lika ödmjuke Airbus747
 

Mikael

Medlem
Jag trodde det gällde samtliga restauranger på hotellet.
Läser nu det finstilta:
A 15% discount at our all-day dining restaurants

Hur ska man tolka det? "All-day dining"?
 

mry

Medlem
jag har tolkat det om all day dinning att det gäller om de har öppet under lunchen så gäller rabatten. det som dock är lite oklart är om man får rabatt även på alkohol man tar i samband med maten. i sverige verkar man få det generellt men fick det inte i dublin eller bryssel.

Eftersom att man får poäng även på drixen så ger man helt enkelt rabatten som drix så blir personalen glad med och man slipper räkna så mycket för. beloppen står redan på kvittot.. :)
 

niksal

Medlem
Hur orkar du jaga rabatter, tycker det skulle vara som att kasta sig själv ner i källaren.

// Den alltid lika ödmjuke Airbus747

Går inte hela denna sida ut på att försöka få så mycket som möjligt för så lite som möjligt? Jag äter alltid med egna pengar, och framförallt i Norge blir 15% rabatt enkelt en 5€ per måltid. Gör det ca 50 gånger per år så är det 250€ som jag gärna gör något annat med.

Tyvärr, kommentarer som din får mig bara att se rött och får mig att hålla mig till andra forum. Usch Airbus747.

Åt de mer relevanta kommentarerna: Rabatten gäller endast på "all day dining", vilket brukar betyda en restaurang som hotellet själv driver. Som i Scandinavia Köpenhamn, där det finns väl 5 resturanger (Japansk, Thai, fine dining i översta våningen, mamas&papas, samt pubben) så får man rabatten endast på mamas & papas. Poäng kan oftast samlas på alla, förutsatt att man lägger notan på rummet.

Alkohol har jag i Norden aldrig fått rabatt för, då det är väl olagligt att sälja rabatterad alkohol? Jag är inte jurist så jag kan ha fel.
 

rob74

Medlem
Jag försöker alltid använda rabatten där jag kan. Dock brukar jag ibland glömma bort det...
Tror nog inte att man får rabatt på alkohol, i alla fall inte i Sverige. Men utomlands i vissa länder har jag fått det.
"Gästade" en svensk medresenär med mitt guldkort på Park Inn på FRA en gång, och det blev rätt bra med rabatt för oss båda, då vi hade spenderat en sisådär 6-7 timmar i restaurangen med ett antal karaffer vin...
 

mry

Medlem
GAlkohol har jag i Norden aldrig fått rabatt för, då det är väl olagligt att sälja rabatterad alkohol? Jag är inte jurist så jag kan ha fel.

Jag har fått rabatt på alkohol i samband med mat. Som jag har tolkat lagen så är det t.ex. ok ha ha happy hour. Sen har jag förstått det som så att man måste ha ett påslag på minst 100% från inköpspris på alkohol, så det kan bli problem om man kommer under det.
 
Toppen