Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

palmen

Moderator
Jag skulle kanske läst den här tråden lite noggrannare innan jag försökte. :oops::)
Bara byta kedja till Coop, Hemköp eller Ica (alla Ica och Hemköp tar dock inte Amex).
Bästa är att skicka in ett klagomål till Willys kundservice och berätta att man inte är nöjd och överväger andra butiker pga detta.
 

Osten

Medlem
Kan meddela att Hemköp E-handel inte heller tar Amex.
Inte Willys E-handel heller för den delen men detta är ju som tidigare nämnt, helt i linje med deras policy.

Påpekade detta för Hemköp kundservice, men inte fått något svar än, återkommer så fort jag fått svar.
 
Något som jag tycker är lite irriterande är att inte Showtic tar emot American Express. Jag får ofta vara "biljettbokare" åt mina vänner och då hade det ju varit lämpligt om man kunde passa på att dra in lite poäng på köpet också (och något steg närmare 2-4-1-vouchern), men inte då.
 

Nikje

Medlem
Lokala husläkarmottagningen, under Praktikertjänsts paraply, accepterade inte Amex.

(Funderar på om någon ansvarig på företagen reagerar när man dragit sitt Amex och blivit nekad. Isf bör man ju dra sitt kort ändå och i slutändan ser förhoppningsvis den ansvarige att det finns X antal som försökt och det blir en väckarklocka eftersom företaget naturligtvis vill erbjuda så god service som möjligt...)
 
Hur ofta märker ni att det sitter American express-klistermärken på dörren men att dom inte själva tar amex? Har stött på detta 2 gånger denna månad. Retro Nytorget och Sushi Yama.
 

kajjan85

Medlem
Myprotein verkar inte acceptera Amex längre. Jag har betalat med Amex där många gånger tidigare men nu var där bara plats för 3 CVC siffror och kortnumret var "felaktigt". Det går visserligen att betala med Paypal också med 1% avgift så det är inte hela världen.
 

mry

Medlem
Hur ofta märker ni att det sitter American express-klistermärken på dörren men att dom inte själva tar amex? Har stött på detta 2 gånger denna månad. Retro Nytorget och Sushi Yama.

Jag har märkt det en gång, skrev till amex på facebook och när jag kom till samma restaurang efter en vecka funkade amex. Att ha en skylt och inte ta det är nog ett avtalsbrott av handlaren mot Amex.
 
Toppen