Senaste nytt

Bonuspoäng Köpenhamn-Peking-Köpenhamn i business class

Axelzon

Medlem
Bokade i veckan bonus biljetter i C-klass för min fru, 4åriga son samt 1 1/2 åriga son
från CPH till PEK och tillbaka via SK call center i Tallin (AMEX 50% rabatten).

Till min förvåning drog de bara 97500 poäng för kalaset, då jag trodde de skulle dra
135000 poäng.

Någon som vet varför, eller har jag fel info från SK´s hemsida?

/Axelzon
 

Roger J

Medlem
Utan burn off-voucher kostar det:
-> 130000 (ADT)
-> 65000 (CHD)
-> 0 (INF)
= 195000 EB-poäng

Med burn off-voucher blir det då 97500 EB-poäng (eftersom den gäller för två personer).

Observera att du med din bokning inte har ett eget säte till din yngsta samt ingen mat heller.
 
Last edited:

Axelzon

Medlem
Tack Roger, Egen stol till 4åringen och frun + infant i samma förstod jag, men du menar utan mat endast för infant väl?

Det är ju however ett kalas pris!
 

Alx

Medlem
Grattis till er som fått ett kanonpris i poäng... "Trevlig" resa till barnfamiljens medresenärer i C! ;)
 

Roger J

Medlem
Låter som ett mycket bra utnyttjande av poäng. Speciellt som det inte är något bräsnletillägg på SAS-awards heller.
Mitt problem med burn off-vouchrarna är att det är så svårt att hitta plats om man ska resa flera tillsammans. Det är en stor fördel med EBP att man får bonusplats på vilka flyg som helst. Då är dessa vouchers helt suveräna. Åkte hela familjen till Tokyo med Amex-rabatt när jag var EBP. Hade varit helt omöjligt som EBG.
 

Axelzon

Medlem
Det är alltid en utmaning med barn, på marken eller i luften, och det spelar absolut ingen roll vilken klass man reser i ombord på ett flygplan. Oberoende biljettklass räknar alla med en bra resa utan skrik och vrål från barn (för det är ju inte charter man åker), såklart att den i A eller C hoppas på mer lugn och ro än andra (men igen, kan man inte acceptera att andra har barn och måste förflytta sig likt sig själv, får man nog stanna hemma, eller hur?)

Min erfarhenhet av att åka C intercontinentalt till/från USA eller Asien med eller utan egna, fast bland andra expat famijler är van, jag har aldrig haft några problem under dessa resor...

Alla barn e gnälliga innan de skall sova (precis som vi vuxna fast vi visar det på ett annat sätt), så är det, men de somnar snabbt.

Funkar inte det eller om man stör sig, drar man på sig lurarna med propparna innanför.

Thats how it works.
 

Roger J

Medlem
Jag har rest mycket med barn och det är även jobbigt som förälder när man känner att man stör andra passagerare. Men det blir säkert bra! SAS ombordpersonal måste vara de bästa i branschen just när det kommer till passagerare som reser med barn.
 

Alx

Medlem
Som sagt, "trevlig" resa till medpassagerarna! ;) Självklart är det lika illa med störiga barn i ekonomiklass, men där har ingen betalat extra för att få en behaglig flygning. Barn har alltid och kommer alltid vara störiga, hur mycket föräldrarna än försöker övertyga (sig själva?) att det inte är så farligt. Mina barn är ju annorlunda än andras ungar... bla bla bla...

Att man som förälder tycker det är jobbigt när ens barn stör andra ser jag som ett sundhetstecken då allt för många, särskilt skandinaviska, föräldrar låter sina barn härja fritt utan respekt för andras välbefinnande. Problemet som jag ser det är alltså när föräldrar inte ser till att få tyst på sina barn. Det är ju orimligt att förvänta sig att barnen själva ska förstå detta!

Så ser jag på det! och nej, jag tycker inte att det är jag som ska avstå från att resa. Det är inte jag som stör mina medpassagerare! ;)
 
Toppen